/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Hjælp til psykolog hjælp!!
Fra : skinsyge
Vist : 921 gange
220 point
Dato : 06-02-05 20:20

Kan man ikke få noget hjælp et eller andet sted uden at betale for det?
Jeg har slet ikke råd til at betale for psykolog hjælp, og jeg har virkelig brug for det.
Jeg har fået at vide at jeg skal opsøge en Psykolog af forskellige autoriteter.
Men hvad gør man hvis man ikke har råd til det?

Det går for langsomt hvis jeg selv prøver at løse problemerne inde i hovedet.

Jeg er sindsygt jalous, og meget aggresiv til hverdag, og ofte helt uden at vide hvorfor.
Har ofte sparket løs på barstole og smadret glas og flasker på diskoteker og barer.
Tror ikke jeg bliver særlig gammel hvis jeg bliver ved med at køre i det tempo jeg kører i.
Jeg skændtes hver dag med en ny person over ting jeg syntes er forkert.
Jeg har ingen tålmodighed overhovedet. Jeg råber ad billisterne når jeg skal over for rødt, fordi jeg ikke gider vente.
'Jeg råber ad folk der vader ind i toget og står i vejen når man skal ud.
Jeg råber ad folk på strøget når de er klodsede og går ind foran mig.

Nu tænker i: Får han aldrig en på hovedet?
Jo det har jeg fået masser af gange. Har været i 2 knivslåskampe i mit korte liv, og været oppe at slås mange gange.
Jeg syntes ikke selv jeg er ond. Kunne aldrig finde på at slå på hverken mænd, kvinder, eller børn, eller dyr, med mindre det er i selvforsvar.
Men jeg finder mig heller i noget.

jeg glemmer aldrig hvis man pisser på mig. Jeg overvejer ofte hævn, selv efter mange år.
Jeg har ofte lave en lang liste i hovedet over folk jeg ville hævne mig på, hvis mit liv en dag tager en forkert drejning.
Og det gør den jo sikkert en dag med den fart jeg kører i.

Nogle gange snakker jeg med mig selv højt på gaden, pga. stress.

Hvis jeg skal ind i en bus, så bekræfter jeg for mig selv, at hvis der er en der soiller op sp SKAL jeg under alle omstændigheder ikke vise frygt og tage kampen op med vedkommende uanset hvor mange de er og hvem det er.
Det samme gælder når jeg går i byen.

Sådan kører det ofte indtil jeg får tæsk. Så er jeg from som et lam i noget tid. "Jægersoldaten" har pakkert sit grj og er taget sydpå. Ghandi har ovetaget.
Så går der et par dage så er eg tilbage i den samme rille.

Håber ikke jeg lyder som en psyko. For det er jeg helt sikkert ikke.

Som sagt har jeg aldrig startet noget selv. Af voldelig karakter.

Men hvor kan jeg få hjælp`?

Jeg vil gerne have et normalt liv.

Jeg vil af min min stress. Kan slet ikke slappe af, selv når jeg ligger ned.
Kan næsten kun dyrke sex om morgenen, da det er det eneste tidpunkt hvor jeg ikke er helt oppe at køre.
Efter 10 til 15 min. efter jeg er vågnet bliver jeg totalt uafslappet og farer ud af sengen med 120 km i timen

Mit sind skifter mening som vinden blæser, Kan ikke afslutte et eneste projekt i livet. Jeg har ca. 6 uafsluttede vidergående uddannelser bag mig.

Jeg orker ikke at ende mit liv med en blodprop alt for tidligt pga. uindfriede ambitioner.

Hjælp mig plz. hvis i ved hvor man kan få hjælp.
Lægen vil ikke hjælpe mig. Det er godt nok længe siden jeg spurgte, og jeg åbnede mig ikke helt som jeg gør her.
tror i lægen kan hjælpe mig?

Eller er der et sted på nettet, hvor man kan få konsultation gratis, eller billigt?

Hjælp

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-02-05 20:31

Hvor i landet bor du ? Hvis du bor i Århus kender jeg to steder. Eller i nærheden. Skriv lige til mig på mariehoeneevigglad@stofanet.dk så vil jeg godt hjælpe dig med at finde noget :D

Kommentar
Fra : skinsyge

Dato : 06-02-05 20:34

Jeg bor i København.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-02-05 20:36

hvis du enten smider en mail af til mig, eller skriver en mail jeg kan finde dig på, så vil jeg godt lige hjælpe dig med at finde noget.
http://www.dispuk.dk/site/tekstside.asp?undermenuID=23

Ellers kig på dette, det kan være det er noget ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-05 20:36

http://www.netpsykiater.dk/
http://www.sind.dk/
Her er lige, hvad jeg kan diske op med på stående fod.
Måske, kan et af de steder hjælpe dig med, hvad du skal gøre.
Hvilke muligheder der er for hjælp.
Hvordan du råber din læge op.
Der er nok ikke andet at gøre end at presse på.
Du er allerede kommet langt, ved at indse at du behøver hjælp.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 06-02-05 20:40

Gennem lægen har man altid en egenbetaling på mindst 250 kr.

Det sted jeg gav, kan man få gratis rådgivning. Ellers er der nogle steder for studerende, hvor man kan få terapi.

Der er forskellige steder, det er bare lige om at vågne lidt op. Ellers er der nogle gange, at psykologistuderende giver gratis terapi.

Men det sted jeg linkede til, det skulle efter sigende være godt, da det er uddannede terapeuter.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-02-05 20:47

Wow, du er godt nok vred!!!!

Jeg tror at det vil være en god idé at konsultere lægen igen - og denne gang få det hele med.

Desværre er det sådan indrettet, at selvom man evt. er så "heldig" at blive henvist til en psykolog af læge, så skal man selv betale en del af det alligevel.
Kan du derimod blive henvist til en psykiater koster det ikke noget. (mystisk ordning).

Men det virker som om du er ret træt af dine måder at reagere på i alle de situationer du beskriver... og kunne med fordel overveje om det ikke var bedre at have gæld, - men have det godt, end ikke at have gæld, men ikke have det godt.

Der findes mange steder på internettet, hvor man kan skrive til en psykolog, men mit gæt er, at du blot vil blive bekræftet i, at du bør søge hjælp.

Jeg er ikke ekspert, men kan ikke lade være med at nævne, at dit indlæg får mig til at tænke på, at når du har det som du beskriver det, så kan det meget vel skyldes, at du på et (eller flere) tidspunkt(er) i dit liv er blevet svigtet godt og grundigt af nogle mennesker som bestemt ikke burde svigte dig. Det kunne jo være et sted at tage fat? Det vil være sundere for både dig og dine omgivelser, hvis din vrede blev rettet mod "rette vedkomne".

Det lyder som om, at der er mere at tage fat på end man kan komme igennem ved en enkelt samtale, men en (gratis) introduktion kunne f.eks. være at skrive eller ringe til Tine Bryld som er en meget klog kvinde! (Radioprogrammet TVÆRS)
Hun vil helt sikkert kunne komme med nogle meget gode og strukturerede forslag til hvordan du skal komme videre (også i systemet)

Hendes mailadresse er tine@dr.dk
Se hendes brevkasse her http://www.dr.dk/skum/raad/brevkasse.asp

Held og lykke.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 06-02-05 20:52

Du skal gå til din egen læge og få en henvisning- så er det gratis!
Psykiater T.L. Rosted, Nygade 5 er branddygtig.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-05 20:55

Jeg har modtaget Psykologhjælp via sygesikringen og henvisning fra egen læge ...til Psykiater !!!

Der er kun ca. 13 Psykiatere tilknyttet Københavns Kommune, så der er ca. 6-8 mdr.s ventetid. Du skal imidlertid IKKE betale selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-05 20:58

Jeg synes du skulle gå til din læge og forelægge vedkommende problemet som du har gjort her.
Og så forlange at blive henvist til en psykiater. Fordi du har en adfærd der gør dig farlig for dine omgivelser og dig selv.
Det du beskriver, er ikke noget en psykolog kan hjælpe med.
Det er en psykisk afvigelse i din karakter.

Og du har aldrig startet noget af voldelig karakter siger du, men i samme åndedrag fortæller du om ukontrollable raserianfald over for sagesløse fodgængere, bilister, togpassagerer, og hærværk på barstole,og andet inventar.

Og at du bærer nag og tænker på hævnaktioner o.s.v.

Lad os nu antage, at en af bilisterne du generer, en dag står ud af bilen og hakker dig en på bylden, er det så heller ikke din egen skyld????
Og den sygelige jalousi?? Er det også lidt i retning af, at hvis kæresten får en på nakken, så er det vedkommende selv der startede ved at kigge for meget på en anden??

Det eneste positive er, at du erkender du har et problem, så afsted til læge og kom i professionel behandling.

mvh dova

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-02-05 21:06

skinsyge>Det, du beskriver KAN en psykolog hjælpe med. Om ikke andet så ved at fortælle dig, at det måske var bedre at søge en anden form for behandling.
Jeg synes helt bestemt, under alle omstændigheder, at du skal lade fagfolk om en evt. diagnostisering!!!

I øvrigt er jalousi en ret træls (for nu ikke at overdrive) ting at slås med....

Det kan være en umiddelbar god hjælp at vide, f.eks. at det ikke er unormalt forekommende, og at det kan have sine grunde. Læs noget mere om det. Her er er f.eks. en artikkel:
http://www.psykoweb.dk/parforhold/jalousi1.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-05 21:14

skinsyge

På kandu skal du nok få hjælp. Brugerne her er altid behjælpelige. Det koster kun point.

God bedring.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 06-02-05 21:32

Du kan blive henvist til en psykiater af din egen læge, dette er 100% gratis for dig og du kan selv vælge hvilken (og hvor i landet) psykiater du vil gå hos. Da der er laaaange vente tider i KBH kunne du derfor vælge en psykiater i feks Køge (½ time med S toget), de har både bedre tid til at snakke og man får som regel en tid inden for 1 måned. Du kan bruge en psykiater til det samme som en psykolog (samtale terapi), du SKAL altså IKKE tage medicin for at gå til psykiater.

Jeg synes ikke at du "bare" skal skrive en email til et eller andet website for at få hjælp eller ligende, du har brug for en længerevarende, mere personlig og grundig behandling før det giver noget.

Jeg synes i øvrigt at det er flot at du er kommet så langt at du kan indrømme at du har et problem...det er det første og største skridt på vejen.

Held og lykke til
Vixen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-02-05 21:45

Hej med dig! Prøv at henvende dig til diakonissestiftelsen i København... Der er en mulighed.
Med hensyn til en henvendelse til din læge, mener jeg, at der skal være sket noget i dit liv, en skelsættende begivenhed, for at du kan få gratis psykologhjælp. Du kan derimod altid henvises til en psykiater, men min fornemmelse er ikke, at det er det, du har brug for.
En psykiater beskæftiger sig hovedsagligt med patologi(sygdom), men nogle har specialiseret sig i samtaleterapi og kan derfor sagtens bruges. Du må gøre op med dig selv, hvad du har brug for, og så afsøge markedet.

God vind!

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-05 23:27

synes absolut også du skal sørge for henvisning gennem læge - det er jo ikke til at bære for dig.

Kniber det med at betale så er muligheden måske nok en psykiater som mange har skrevet - men det er nu ikke altid der er så lang ventetid.

Synes du måske selv det er en ide at blive indlagt så kan det jo lade sig gøre - især hvis du skal under længere behandling - og så er det gratis. Tror umiddelbart jeg ville hælde til indlæggelse - netop fordi der med det samme bliver taget fat på problemerne.

Held og lykke med dig

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-02-05 09:25

Her er et link hvor du kan læse lidt om hvordan du kan afhjælpe det http://www.drphil.com/show/show.jhtml?contentId=1070_angermanagement.xml
Jeg har selv haft betydelig kortere lunte end jeg har nu, hovedsagelig har jeg trukket mig ud af de situationer, der triggede og til nogen bedre.
Jeg ser vreden som en energi, der ikke skal holdes nede, bekæmpes eller som er forkert, men som jeg lære at bruge til at være kreativ og løse problemet med i stedenfor, altså bruge den energi, der er i vreden konstruktivt. Og være mere opmærksom på tegnene inden det kommer så vidt, at noget er ved at køre af sporet for mig. Jeg ved godt det er svært fordi det er impulsivt, men som sagt med opmærksomhed og at omdanne det til kreativitet.
Der var engang et råd i omløb, der var ret populært, : at skrige ude i en skov, eller i pude, eller lignende for at afreagere og komme af med vreden uden at genere andre, men den vil jeg gerne skåne dig for, den holder ikke, det eneste der sker er du mister en masse energi, og så er det endnu lettere at blive irriteret og vred når energiniveauet er lavt. det er måske også en ide at undgå irriterede menesker, fordi det smitter.
Den der Dr. Phil har med at finde sit autentiske selv tror jeg også er meget hjælpsom på dette problem.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-02-05 09:34

Nu ved jeg ikke hvordan du behandler din krop, men det har også noget at sige, ting der forgifter og overbelaster leveren som umådeholden røg og druk, har det med at komme ud som vrede, det lyder måske som en gang sniksnak, men der er faktisk noget om det, der er ensammenhæng mellem hvilken kvalitet vi indtager og den vi præstere. Så sunde vaner. Balance. Måske dyrke noget t´ai chi eller lignende..

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 07-02-05 13:34

på kommunen har vi alle en sagsbehandler også selvom vi ikke har brugt denne før. få fat i denne så er det muligt du kan få et tilskud eller betalt det helt, hvis du for en henvisning/anbefaling eller noget i den dur fra din læge og vifter den for næsen af sagsbehandleren skulle det gerne hjælpe lidt bedre.

good luck!

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-02-05 19:04

Hej ”skinsyge”

Som jeg umiddelbart opfatter dig, så har du en hel del problemer, som du er meget i vildrede med, om hvilke nogle af dem du skal tage fat på, og derfor undlader du at tage fat på nogen af dem i det hele taget.

Jeg er enig med ”mulberry” i at Dr. Phil´s , teori med at finde sit autentiske selv, er fuldstændig rigtig, men dit problem ”Mr. skinsyge”, er at du er ude af stand til at kunne klare den opgave alene!

Du skal have en rigtig god og ærlig ”hjælper”, som er i stand til at yde dig den nødvendige hjælp.

Og jeg tillader mig at tvivle på, at det offentlige er i stand til dette, og samtidig
har jeg fornemmelsen af at din økonomi er utilstrækkelig til, både et finde frem til,
og også at betale, en kompetent og professionel psykolog for at hjælpe dig.

Mener du, at jeg har fat i noget af det rigtige ?
For så er du velkommen til at vende tilbage til mig.

De bedste hilsner
Steen

Kommentar
Fra : Lucy84

Dato : 13-06-05 06:00

Hey, hvis jeg mødte dig på gaden - ja, så ville jeg jo nok tænke, at der var en der havde fået det forkerte ben ud af sengen til morgen. Men mange gange ligger der noget til bunds for denne adfærd du beskriver. Du er vidst langt fra den eneste der har det sådsn - jeg har hørt om det før.
Jeg er også helt enig med de andre, om at du bør opsøge hjælp! Jeg ved ikke hvad der af gratis hjælp, men gå i hvert fald til din læge og udlæg det for ham/hende. - samtidig med at tænke på dine kostvaner og motion.. tro det eller ej, det har stor indvirkning på sindet.
Noget andet du kan gøre sideløbende med ovenstående, er at begynde til noget sport - evt. kampsport. Der bliver du udfordret fysisk, og får lov at komme af med dine aggressioner under kontrollerede forhold. Nu er det taekwondo jeg kender til, så derfor vil jeg beskr. dette. Det er ikke en holdsport don fx. fodbold, hvor man kan hidse sig op over holdkammeraternes præstation når der er kamp. Man har kun sig selv at give skylden, hvis det går dårligt - og der er kun én ting at gøre ved det.. at tage sig sammen til at få scoret sig nogle point. Derudover giver sporten dig nogle fysiske udfordringer på mange måder - styrkemæssigt, udholdenhedsmæssigt, balance, præcision og meget andet. Det handler også om at respektere andre (høflig sport). Man lærer at bukke for ens modstander både inden og efter kamp, som symbol på at man mødes og går fra hinanden som "venner", dvs. uden had. Man skal bukke for sin træner, for at vise respekt - det er jo ens forbillede til at komme videre og lære noget nyt.
Jeg kan fortsætte med at skr. om det, emn synes selv du skulle tage dig et par prøvetimer, og så kan du selv bedømme om det er noget for dig. I de fleste klubber kan du få 3 gange gratis, inden der skal laves en indmelding. Gå ind på taekwondo.dk, hvor du kan finde den klub nærmest dig - held og lykke!

Hilsen Lucy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-05 10:11

hmmm i betragtning af at spørger stillede spørgsmålet her for over 4 måneder siden tror jeg lige man kan håbe hjælpen er opnået
jeg snupper et flueben og hopper af her

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-06-05 13:07

Hej miritdk

Ja, umiddelbart kunne det godt se sådan ud, men chancen for at denne "skinsyge", har gjort noget ved sin skinsyge og er blevet hjulpet, anslår jeg til at ligge et stykke under 50%.

Jeg mener ihvertfald at det - i følge undersøgelser - er ret normalt at - UNDER 1 % - af dem der beder om hjælp,
også beslutter sig til at gøre noget effektivi og langtidsvirkende ved deres problem!

MVH.
dKWm327

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 08-09-05 15:51

Den er godt nok strid hos dig ...
Prøv at kontakte sangena2002@yahoo.dk
denne person har hjulpet mange , og så koster denne person intet , udover din tillid og åbenhed ..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 18:26

Lad skinsyge hvile i fred

..springer også fra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lucy84

Dato : 08-09-05 22:10

Hejsa.. jeg har tidligere skrevet til dig, men har nu fået erfaring siden sidst.
Jeg har nemlig selv døjet med noget psykisk, og stod i samme dilemma, ikke at have råd til prof. hjælp.
Vil bare lige fortælle, at hvis du er studerende, så har du faktisk en mulighed for at få gratis konsultationer med psykolog.
På dit uddannelsessted kan du kontakte "studenterrådgivningen" - håber det kan hjælpe dig!

Hilsen Lucy