/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 på DVD
Fra : Traffic
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 06-02-05 12:32

Hej...

Jeg anvender min DVD-afspiller som CD-afspiller. Det fungerer perfekt, og kan tillige afspille MP3.

MP3 fungerer dog kun når jeg lægger filerne på 1 CD-ROM og ikke når jeg lægger dem på DVD !!!

Jeg har efterhånden fået lagt de fleste af mine CD'er på PC'en og vil lave en BEST OF.
Dette fylder dog væsentligt mere end 700 MB, hvorfor jeg gerne vil have dem på en DVD.

Hvad gør jeg (forkert) ????

Nazgul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-02-05 12:38

Hmm? Jeg har ingen problemer med at brænde mp3 filer over på en DVD som datafiler!! Hvilket brænderprogram bruger du? Og hvad er det lige der ikke fungerer? Er det DVD-afspilleren?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-02-05 12:42

prøv at bræde dem som data disk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 06-02-05 12:43

brænde.. Ups

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 06-02-05 12:45

Hvilken dvd afspiller har du ,og hvilke skiver bruger du at brænde på?

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 06-02-05 13:05

Sony dvd-ns355, Premium Skiver, NERO 6 (express) !!!!

Der er ingen problemer med, at se de film jeg laver backup af. Har brugt skiverne gennem lang tid og har ikke haft 1 eneste fejlbrænding !

Jeg kan også lægge filerne på DVD og efterfølgende åbne dem på PC !

Men afspilleren vil ikke afspille DVD med MP3 filer på !!!

Tænkte det måske var nødvendigt med nogle DVD filer, IFO eller lignende, har ikke den fjerneste anelse !!!

Der er som skrevet ikke problemer med at afspille MP3 fra CD-R

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-05 13:17

Som sagt i det spørgsmål der fik dig til at oprette dette, BURDE det ikke være noget problem hvis din DVD kan afspille MP3.
Det må være i brændingsprocessen du laver en fejl.
Hvis du lægger alle dine MP3 over på DVDen som datafiler og DVDafspilleren kan afspille MP3, skal der komme en liste frem på DVDen med alle numrene.
Den vil derefter afspille det nummer du vælger og fortsætte derfra hvis den ikke får besked om andet.
Men det lyder mystisk at du kan afspille CDer med MP3 og ikke DVDer.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 06-02-05 13:26

Når jeg lægger en CD med MP3 filer i afspilleren sker der netop hvad du skriver refi - en liste komemr frem og jeg kan vælge ud fra titel.
Dette sker ikke ved MP3 på DVD !

Derfor slutter mit spørgsmål også "Hvad gør jeg (forkert) ?"

For jeg er tilbøjelig til at tro det er mig der laver fejl !!!!!

Nazgul

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 210 point
Dato : 06-02-05 13:32

prøv lige en skive på en anden dvd afspiller, bare for en sikkerheds skyld..
hvis det virker når du laver det på en cd skive så burde det jo også virke når du laver det på en dvd skive.

når jeg laver en mp3 skive så åbner jeg nero vælger DVD-lav mp3 disk - ligger hele mapper over indtil skiven er fyldt - brænd..

så jeg tror ikke du laver fejl, det kan næsten ikke være forkert..

Junior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-05 13:38

Hvis du bruger Nero Express åbner den den menu der hedder "Min MP3 Disk" og viser dig at du har 4,5 GB til rådighed.
Er du sikker på at du ikke er i konflikt med + - på din komputer og DVDafspilleren?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 06-02-05 13:52

Det vae der jeg ville hen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 06-02-05 13:58

Audio formats:
MP3, DVD-MP3? max 320kbit/s------------??????????????????
MP3 long filename, MP3 ID3 TAG?
WMA, DVD-WMA?
Den kan afspille det hele men så er der det med MAX 320kbit Det siger ikke mig noget

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 06-02-05 14:20

Det er ikke et + - problem, da jeg altid har anvendt disse skiver !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 06-02-05 15:07

Hvis du har en RW DVD så prøv at brænde med en lavere hastighed F.eks 8x,jeg går ud fra den brænder maximum

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 03-04-05 17:35

Tak for svaret CCjunior.

Jeg har proevet skiven paa en anden afspiller, og her virker den !!

Altsaa er det min afspiller, SUCKS !!!

Nazgul

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-04-05 12:43

det er jo ganske beklageligt..
men heldigvis er de ikek så dyrer længere...