/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs netværk
Fra : Bonny14
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 05-02-05 21:11

Jeg tænker på at anskafe mig trådløs netværk, (til bærbar+alm pc) men jeg kan ikke finde ud af hvorfor en standard man skal købe, kan nogle hjælpe mig og måske fortælle noget mere om trådløs da jeg er helt på bar bund. Med venlig hilsen TB.@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 05-02-05 21:14

Hej TB.
Det hele ligger jo i Hastigheden.
på nuværende tidspunkt hedder de normale standarder:
802.11B og 802.11G
B = 11mbit
G = 54mbit
Du kan desuden få noget der bliver kaldt Super-G som sådan set bare et 2xG altså 108mbit.

Da B og G koster nogenlunde det samme, kan det selvfølgelig bedst betale sig at købe G.

[Calle]

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-05 21:40

Den europæiske standard er som Calleman nævner. Den køre på 2,4 GHz, og har 13 kanaler at vælge imellem.
De fleste G-versioner understøtter også B-versionen, så du kan fremtidssikre dig ved at vælge en G eller Super-G. Pris differancen er så lille, at det næppe kan betale sig at spare på den konto.
Der tales dog meget om den nye I-version, men lad den nu først blive af med sine børnesygdomme. Den kommer til at køre i 5 GHz området, men om den også kommer til at understøtte 2,4 GHz, er endnu uvist.
Hvilket mærke du skal vælge er et spørgsmål om mode og temperament. Men vælg et produkt der også har en dansk vejledning. Det gør det hele lige som lidt nemmere.

Selv bruger jeg http://www.topcom.net/products/product.php?groep=2&cat=18&catsub=53#SKYR@CER%20PRO%20WBR%20654 som jeg er godt tilfreds med, og her er der dansk vejledning i PDF format på hjemmesiden.

Godkendelse af svar
Fra : Bonny14

Dato : 23-02-05 20:49

Tak for svaret severino.