/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sco eller Mustang
Fra : wezzler
Vist : 13979 gange
120 point
Dato : 03-02-05 22:52

Jeg skal have en ny cykel til under 2.000 kr

Lige nu kører både Kvickly og Bilka med et godt tilbud med hver deres cykel.

Men hvad ved i/har erfaring med om henholdsvis Sco "Comfort" fra Bilka eller Mustang "sportscykel" (Mantova) fra Kvickly?

Eller har I andre foreslag? Disse 2 er interessante, da de koster under 2000 kr og er af alminiumsstel. Jeg har desværre ikke den bedste erfaring med Mustang, men man kan jo være uheldig

Jeg skal gerne have købt en cykel inden weekenden er omme!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 23:20

hej hej hej - hvis du tror sco er hvad det engang var så tager du fejl - for den lukkede for år tilbage - det er en eller anden der vil ligne noget der bruger det navn nu.

Kvickly har to rimelig gode cykler - de ser ikke helt tossede ud - har set dem og ville nok snuppe en af dem

vær lige opmærksom på at cyklerne ikke er samlet helt - dog - hos kvickly er det kun smådele selv lillesøster kan finde ud af (pedalerne er sat omvendt på osv for at cyklen skal passe i pakken)
hos Bilka skal man sætte slager og dæk osv osv på endvidere.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 120 point
Dato : 04-02-05 08:34

Du kan sagtens får dig en (god?) cykel hos de store varehuse, men inden du køber én sådan, så henvend dig hos en "rigtig" prof. cykelhandler først. Ikke fordi cyklerne her er billigere, tværtimod, men prøv at køre dig en tur på nogle af cykelhandlerens cykler i forskellige klasser både hvad pris og kategori angår. Ikke bare lige rundt om bygningen, men en lang tur (hvad der nu måtte dække dit personlige behov til dit daglige brug). Du kan givetvis finde en cykel til en pris som ligger væsentligt højere end dit umiddelbare budget, måske det dobbelte.
Så tager du hen i det pågældende varehus og beder ligeledes om at få dig en prøvetur på nogle af deres cykler. Nu vil HØJEST sandsynlig kunne mærke en MARKANT forskel i komfort og kvalitet på en cykel herfra og en cykel fra cykelhandleren. Jeg er sikker på du vil give mig (og MASSER af andre cyklister) ret at "du altså kun hvad du betaler for" når du handler cykel i de store varehuse...især efter et stykke tid. Selvom den har været noget dyrere vil du på sigt også blive mindst dobbelt så glad for en cykel fra en prof cykelhandler.

Jeg taler af egen erfaring efter 2 varehuscykler, hvor jeg nu har købt en cykel hos en "rigtig" cykelhandler og DET ER SUVERÆNT DEN BEDSTE CYKEL JEG HAR HAFT I MANGE ÅR!!!

Jeg ved godt at du skal "spare" lidt flere penge sammen, men du fortryder det OVERHOVEDET IKKE!!!

De bedste hilsner

PALLE JENSEN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 09:10

pallenoc - du har abslolut ret - især hvis cyklen skal bruges dagligt og hver dag - men hvis wezzler nu vil have en af de billige - så er dem fra kwickly faktisk ok. MEN... jeg ville lynhurtigt se at få sat bla andre dæk på osv osv
Jeg har også kigget - men endte op som før med at købe hvad cykelhandleren havde For hulen hvor er cykler dyre idag

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 05-02-05 16:27

okay.... hmm.. hvad mærke kan så anbefale?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-05 18:41

wezzler - det er jo dig der skal have cykel - dermed dig der ved hvad den må koste og dig der skal prøve den for at se om det er sagen - så det er svært for andre andet end at måske fortælle hvad de synes om deres egne osv.
Prøv dig frem ville nok være den bedste løsning

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 06-02-05 14:27

Tak for svaret pallenoc.

Jeg har lige været rundt på diverse varehuse i weekend, men fandt ikke nogle cykel. Jeg var tæt på at købe Sco-"comfort" til 1799 kr, men de havde kun udstillingsmodellen tilbage.
Jeg var også forbi en cykelhandler - og det er rigtigt at det er rart med servicen og at man kan få en prøvetur.

Specielt var der en Nishiki cykel, der var interessant. Men den koster jo og når man bor I århus er der chance for den bliver hugget. Så forsikring er nødvendig oveni.

Men jeg tager nok en tur rundt og ser hvad der hos cykelhandlerne....