/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjerne en fil ?
Fra : eln
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 03-02-05 17:51

hvergang jeg tænder computeren ligger der en fil i proceslinien der hedder " åbn fil-sikkerhedsadvarsel" jeg trykker annuller 2 gange så forsvinder den ,men næste gang jeg tænder computeren er den der igen ,i filen står der blandt andet rundll32.exe,hvordan sletter jeg den så den ikke kommer igen

mvh.eln

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-02-05 19:37

Operativsystem?
Servicepack?

Fra: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/rundll32/
Citat
rundll32.exe is a process which executes DLL's an places their libraries into the memory, so they can be used more efficiently by applications.This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated. Note: rundll32.exe is also a process which is registered as the W32.Miroot.Worm. This Trojan allows attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process

Bemærk, at det normalt er en vigtig systemfil der sørger for hukommelsesallokering for .dll filer (dynamic link libraries), emn at den også kan være forbundet med virus. Så undersøg først og fremmest om din pc skulle være inficeret.

mvh berpox

Kommentar
Fra : eln

Dato : 03-02-05 21:23

xp pro
servicepack 2
jeg ved ikke hvordan jeg kigger efter virus,og forstår heller ikke engelsk nok til at kunne forstå hvad der står i citatet

mvh.eln

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-05 01:57

Allerførst:
Lad være med at slette RUNDLL32.EXE! Det er en vigtig systemfil!

Prøv i stedet dette:
I Internet Explorer, vælg Funktioner > Internetindstillinger i menulinien
Vælg sikkerhedsfanen, websteder, du har tillid til
Klik på knappen Websteder
Tilføj adressen på din(e) netværkscomputer(e) (eksempelvis 192.168.0.3) som det sted, du har tillid til
Klik OK, OK og luk dialogen
Genstart Windows

Hvis dette ikke hjælper (knappen Websteder... er gråtonet), så skriv igen.

//aaron

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 04-02-05 11:10

Tak for svaret aaron.
også tak til berpox
ingen virus, jeg prøvede årons forslag samtidig med at jeg fjernede hakket ud "spørg altid før denne fil åbnes" det havde jeg prøvet før, uden resultat. denne gang virkede det, men hvorfor,,,,,

mvh.eln

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 04-02-05 14:49

OK, glad for at kunne hjælpe. Takker for pointene.

//aaron