/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny harddisk i ældre pc.
Fra : betonjens1
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 03-02-05 02:22

Jeg har en ven der har en ældre pc.HP.Vectra xm.64 ram problemet er at det kniber med pladsen på harddisken.Kan man sætte en større i og hvilken?.Han bruger den kun til at skrive på samt lidt regnskab.
På horhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-02-05 06:09

Grænsen er nok ved 8,4 GB. Det er BIOS versionen
der sætter den grænse.
Det kan næppe betale sig med ny hd og opgraderinger.
Du får jo en ny pc med xp for under 4.000 Kr.

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 03-02-05 06:37

måske kan du købe en brugt i FISK -butiken (Folkekirkens Nødhjælp) Når de har PC'er kan de købes billigt http://www.noedhjaelp.dk/usr/noedhjaelp/fknweb.nsf/UNIDInformationsdokumenter/5C298469DF21C64541256C6900404693?Open

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-05 07:56

Du kan meget muligt sætte en støre hd i, men der er så det at den nok ikke kan udnytte hele harddisken.
forslag mail til http://prcdata.dk de svare hurtigt og er meget hjælpsomme med lige hvad du skal bruge.
en 40GB harddisk koster ca 350-400kr. og det er muligt at du kun får ca 8gb ud af det.
men jeg har selv monteret sådan en på en ældre pc, og fik 32GB ud af den, ved at flytte en jumper(kontakt)
bag på harddisken. hvis du vælger en løsning gennem pcdata, kan du få dem til at gøre det inden at de sender den.
Men køb ikke i blinde, spørg først !
Teil-> en fornuftig pc + xp-home kan hverves samme sted til ca.
pc til 1995kr. http://prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=42959836
xp-home til 795kr http://prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=15323636
fragt ?? ca 200kr.
Altså lige under 3000kr leveret lige til døren, dagen efter.!
Men til at skrive og lidt regnskab, er det sikkert nok at kikke efter en brugt hd/pc.
der kan sikkerd også sidde flere harddiske i en HP Vectra

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-05 08:03

kikkede lige på (Folkekirkens Nødhjælp), de er godt nok for dyre, i forhold til størelse/alder.
Men sådan er der jo så meget.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 03-02-05 09:12
Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 03-02-05 09:57

Tak for svaret natmaden.