/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afgifts snyd :)
Fra : jk6
Vist : 1728 gange
50 point
Dato : 31-01-05 19:46

Hej.
Jeg har hørt rygter om at det skulle være let at snyde med registreringsafgiften for en importeret bil ved simpelthen at svejse stelnummeret fra en udslidt danskinregistreret bil over på en importeret bil af samme type... Hvis vi ser bort fra at det er hamrende ulovligt så vil jeg da godt lige høre om nogen har erfaringer med den slags? :)

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-01-05 20:51

det bedst man kan gøre er at få en tilladelse til at hakke nyt stel nr i din gamle spand og så få en tysker i stedet for som du nu kan hakke det nye stel nr i.. jeg kender en som gjorde det, og bagefter kørte sin gamle bil ud i en lade, desværre for ham blev den gamle bil fundet og han betaler stadig af...

Junior

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-05 21:16

Glem det, det bliver så godt som altid opdaget, og taksten er en sigtelse for bedrageri, afgiften at betale og oveni en bøde på det dobbelte af afgiftsbeløbet.

Det var meget moderne på især gamle Mercedes for nogen år siden, og statskassen tjente maaaaaaaange penge på den bekostning.
Hvis der er den mindste mistanke i synshallen, bliver bilen beslaglagt til nærmere undersøgelser.
Og alle oplysninger, såsom originalfarve m.m. kan aflæses ud af stelnummeret.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 21:46

Jo, og lige en tilføjelse:
Hvis en bil er lavet på den måde, og er sluppet heldigt fra det.
Hvis den bil efterfølgende bliver indblandet i et færdselsuheld eller laver skader, og den efterfølgende bliver kørt til synshallen hvor det bliver opdaget, bliver det en dyr affære, for så dækker ansvarsforsikringen ikke med begrundelsen at det ikke er den rigtige bil.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-02-05 00:03

"Glem det, det bliver så godt som altid opdaget",siger Dova hvordan ved hun det? Jeg kender personlig til tre biler det er blevet gort med. Det er fra 1997 til 2001.To af bilene kører den dag i dag.Og det er nok mange jeg ikke ved om der har gjort det samme.Men det bliver så godt som altid opdaget, som Dova siger. så ikke gør det.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-05 00:32

alimak
Selvfølgelig kører der da nogen stykker rundt på den måde.
Det kommer også an på hvor godt det er lavet om der fattes mistanke i synshallen.
Og det afhænger af hvor stelnummeret er anbragt i de forskellige biler, hvor let det er at fuske med det.
Men i synshallen bliver der altid kigget ekstra grundigt på en bil, hvis det er en ældre model man har erfaring med er slem til f.eks. at ruste bestemte steder, og der så pludselig kommer en der ikke er det.
Du kan f.eks. bare se forskellen på en Golf årg. 85-90 der har kørt her i landet fra ny og så en der er importeret.
Mange af de danske er allerede rustbunker hvor de importerede aldrig har haft behov for at komme i nærheden af et svejseværk selv om de er op til 20 år gamle.
Og der er flere andre ting som folk måske ikke tager højde for.
At forskelligt udstyr og indretning kan være forskelligt på en bil der er leveret til det danske eller tyske marked.
Nogen modeller er i Tyskland f.eks udstyret med bremserør af jern hvor de i Danmark er af kobber, og se det opdages jo med det samme i synshallen. Og sådan er der en masse ting, og det ved bilsynsfolkene, ellers tager det dem kun 10 sekunder at slå den omtalte bil op og få alle typeoplysningerne på den.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-02-05 00:46

Jeg læser nogle aviser hver dag og jeg kan ikke huske at jeg har læst om dette på flere år.Men måske bliver en og annen taget. Men de fleste kører nok uden at blve taget.
Bilsyns folk er jo ikke de smarteste menneskene i danmark, de er lette at snyde.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-05 10:37

alimak
det lyder næsten som du har erfaring med at snyde bilsynsfolkene siden du skriver sådan

Men det er de nu ikke, nemme at snyde, for de lærer hvilke ting de skal være opmærksomme på.
Og med mellemrum bliver der kørt skærpet kontrol på det i synshallerne.
Og her i det midtjyske, bliver der jævnligt snuppet nogen stykker.
Det er såmænd ikke længe siden der blev opdaget 3 på nogen få dage, en Opel, en Golf og en Ford.
Og det stod heller ikke i avisen.

mvh dova

Kommentar
Fra : kessecool123

Dato : 05-02-05 19:39

Husk nu politi skal bevise det er dig som har fusket meget svært og løfe bevis isådan en sag for bilen kan være malet om rev. osv ?

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 05-02-05 20:07

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-05 01:43

Selv tak jk6

mvh dova

og til kessecool123
Det er muligt, at politiet skal bevise, at det er dig der har svindlet, men det hjælper nu ikke at male sådan en bil for det kan ses af stelnummeret hvilken farve bilen har originalt, og det kan altid lade sig gøre at finde et sted på en bil hvor man kan se den rigtige farve som den har haft fra ny.
Og hvis du har en bil der er svindlet med, og du benægter at have gjort det, så går man tilbage til den tidligere ejer o.s.v indtil der er fundet ud af, hvornår fuskeriet er lavet, og hvis du f.eks. har købt sådan en bil som den tidligere ejer har fusket med, så mister du bare bilen, og dine penge er tabt, medmindre du vil køre en erstatningssag på den tidligere ejer.