/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tekst-tv
Fra : NoName7620
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 31-01-05 19:16

Hvad er lige helt præcis TOP/FLOF Tekst-tv, kan det noget særligt i forhold til almindeligt tekst-tv ?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 31-01-05 19:18

Tro bare de mener det virker... uden fejl.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-05 21:24

1: TOP er forkortelsen for "Table Of Pages". Teksttv udsendes samtidigt med tv-signalet og dekodes

i dit fjernsyn.
Har fjernsynet "TOP" så lagres ttv-siderne i en tabel der gør det hurtigere at navigere rundt

mellem siderne.

2: FLOF er forkortelsen for "Full Level One Features". Bl.a. Systemet med at farvekoder leder en

hen på bestemte sider (nyheds-hovedsiden, sportshovedsiden, tv-programoversigten osv.) er en del af

FLOF.
FLOF er egentlig et udgået begreb - som er erstattet af FASTEXT - systemet hvor der direkte linkes

til ttv-siderne mens man kigger på de enkelte sider (den første side). Bl.a stor hukommelse i

fjernsynet er en del af dette, da der jo (i teorien) skal kunne lagres op til 1000 sider (fra 000

til 999).

De "linkede" sider kan så hentes via et-knapstryk, altså undgå en del af de tre-cifrede

indtastninger.

mvh berpox

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-01-05 21:48

Se side 11 i denne manual http://www.agon.no/rl/Manualer/DSC-3270E%20English.pdf
Citat
COLOUR BUTTONS IN TOP/FLOF TELETEXT
A red, green, yellow and blue field is shown at the bottom of the screen.
If TOP or FLOF Teletext is transmitted by the station, pressing the corresponding
colour button on the remote controller, you can select the desired page easily.

Du kan hurtigt vælge en bestemt side på text-tv, når dette system benyttes.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : NoName7620

Dato : 01-02-05 01:26

Tak for svaret berpox.