/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NRG...benzin forbrug
Fra : Bonny14
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 30-01-05 19:35

Hej, jeg har en lovlig NRG som har pillet skiver, jeg har regnet lidt på hvor langt den ca. køre på literen og den køre KUN omkring 11 km på en liter.
Er der nogen der ved, hvad der kan være årsagen, til at den ikke køre længere??

P.S der er en 17,5 mm TK kaburator på, men der er jo også en 17,5 på fra std.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-01-05 20:01

Du skulle gerne kunne køre 20km/l
Hvorfor skifte karburator?
Din dyse i TK karburatoren må være så stor at din knallert 4-takter, specielt ned ad bakke, og på den måde holder igen, hvor du ellers ville køre stærkt.
Skift dysen til en dysestørrelse omkring 80
Husk også at rense luftfilter en gang imellem, da du ellers også bruger for meget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 31-01-05 14:12

Den kører rigtig godt og 4-takter overhovdet ikke, heller ikke ned af bakker. Der er en 80 dyse nu og nålen er i midten, så kan ikke forstå hvorfor den ikke køre længere!

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 31-01-05 14:14

Motoren er heller ikke slidt!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-05 21:20

Det kan næsten ikke lade sig gøre at bruge så meget, og en korrekt måling kan kun udføres ved at fylde tanken helt, skrive km-tæller ned, og så fremover skrive ned hvad man fylder på, tilsidst fyldes helt op igen, og beregningen kan laves, ved aflæsning af km-tæller.
Altså måling efter flere hundrede km.
Og så må den selvfølgelig ikke dryppe benzin fra tank eller karburator.
Hvorfor skiftede du karburatortype?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 01-02-05 15:24

Den kaburator var på da jeg købte den, men jeg prøver lige at måle den en gang til!!

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 05-02-05 12:09

`hmm..er du så sikker på at dysen ikke er for stort??har selv haft noget der ligner dit problem...for 11km/L er ikke meget !

Kommentar
Fra : Bonny14

Dato : 05-02-05 23:13

Nej det er ikke meget, skal også købe en dyse der er 1 eller 2 nr. mindre når jeg komme ned forbi en forhandler!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-05 00:43

En knallert der er gearet, ved at man har taget skiverne, skal netop have en dyse der er lidt størrer, for at forøge trækkraften, og den går nødvendigvis ikke mindre på literen på grund af det, nærmest tværdigmod.
Hvis dysen er så stor at knallerten kun går 11 på literen, vil den tit drukne, og slå over i 4-takt hele tiden, og dysen skal være meget størrer end 1-2 numre størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 06-02-05 19:55

er nok enig med dig palle ! !

Godkendelse af svar
Fra : Bonny14

Dato : 07-05-05 23:22

Tak for svaret pallebhansen.