/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Brugsanvisning på Dansk
Fra : esoa
Vist : 453 gange
20 point
Dato : 30-01-05 00:40

Jeg har lige Købt Canon EF 75-300mm F4- 5,6 IS Image Stabillizer, findes der Dansk brugsanvisning ? Kan nogen hjælpe med sådan en eller et kopi er jeg meget interreseret Hilsen Erwin esoa@mail.dk

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 30-01-05 00:46

Hvis du har købt dimsen i Danmark har forhandleren ifølge loven pligt til at levere en dansk brugsanvisning, hvis de da ikke har tilbudt at installere dimsen for dig.

http://www.glemsom.dk/love/koebeloven.htm#Bekendtgørelse Se pkt. 9 A

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 30-01-05 00:51

Hele linket:
start
http://www.glemsom.dk/love/koebeloven.htm#Bekendtgørelse
Slut

Min påstand er vist forudsat at du ikke er et firma, og at du ikke har sandsynliggjort, at du forstår det sprog du evt. har fået brugsanvisningen på.

Kommentar
Fra : esoa

Dato : 30-01-05 01:23

Jeg har købt privat,der medfølger Engelsk brugsanvisning ,har kvitering på er købt hos Dansk foto forhandler

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 20 point
Dato : 30-01-05 09:07

Jeg har skrevet til adskillige firmaer og forespurgt om de havde en dansk brugervejledning til downloadning. Evt. som PDF-fil. Det har de ikke. Jeg har bl.a. haft skrevet til Canon og fra dem kandu ikke få en dansk brugervejledning. Den danske i papirudgaven er noget den danske importør laver fordi det er et lovkrav som Just skriver, men han lægger den ikke ud på nettet. Så kandu ikke finde en papirudgave må til at studere engelsk. Du KAN finde en engelsk på Canons hjemmeside.
M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 15:41

Hej igen esoa. Du får nok ikke bedre hjælp end du allerede har fået. Så du bør nok lukke dit spørgsmål.

Hvis du ikke ved hvordan man lukker et spørgsmål så er der en forklaring her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : esoa

Dato : 26-02-05 16:03

Tak for svaret arne.jakobsen.