/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hvid spind/alge belægning/SYGDOM i akvar~
Fra : mulberry
Vist : 462 gange
160 point
Dato : 29-01-05 16:48

Der er kommet en underlig belægning der breder sig. Det startede i et hjørne i bunden og breder sig hurtigt og sikkert over sten, planter, dekoration og glas. Det ligner spind.Ved ikke hvad det er.? Og kan kun finde noget om grønne,røde og brune alger.

Det her HAR jeg prøvet uden held: Købt et nyt og bedre filter.
Taget fiskene ud og renset alt, dog ikke kogt noget.
Jeg har altid brugt noget til at gøre vandet blødt med, noget til planter og noget til planter.
Skifter jævnligt noget af vandet.
rigelig med sunde planter.
Lys nok.

Vil det hjælpe med et bestemt type filter (finere) ?
Hvad kan det være?
Er der en kur?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 17:30

Prøv at gå ind på denne side, der er bl.a. en brevkasse hvor du kan komme i kontakt med andre Akvarister.

http://www.tropheus-siden.dk/

Håber det hjælper dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 29-01-05 20:15

Det er en bakteriebelægning på grund af overfodring. Og det skal suges op, brug evt et stykke haveslange.

Mvh Cirkelinedk

Accepteret svar
Fra : cocai

Modtaget 160 point
Dato : 30-01-05 15:57

Det kan være noget du har fået med fra, hvor du køber planter og fisk, prøv at spørge der om det er noget de kender og hvad der skal gøres ved det.
Jeg kender selv til at have fået både alger og snegle med i købet når jeg har erhvervet planter.

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 30-01-05 18:18

Tak for svaret cocai.