/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Vb decompiler!
Fra : Yumatci
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 28-01-05 21:16

Hej er der nogle der ved hvor jeg kan hente en gratis visual basic decompiler som kan decompile .exe filer fra visual basic 3???

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-01-05 22:13
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 28-01-05 22:22

Denne 'Resource Hacker™ - Version 3.2.9'
Bruger jeg en gang i mellem til at ændre i filer,(alle typer 32bitfiler)
Den er ikke speciel til VB men kan da åbne VB.EXE filer og synliggøre dele af VB.EXE,
alt efter filens opbygning, gætter jeg.

ikke perfekt til det men den er nem lige at prøve,
da den ikke kræver instalation.
http://net2620.dk/4u/filer/ResHack.zip

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 28-01-05 23:05

Det er ikke muligt at decompilere Visual Basic programmer, fordi Visual Basic's compiler benytter såkaldt "high-level" kompilering.
Resource hacker, som natmaden nævnte, kan ikke decompilere Visual Basic programmer, men kan ændre i dem på forskellige måder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 00:00

Jeg var også lidt spændt på et program som kan åbne - når ikke eks. VB6 kan åbne egne compilerede filer.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 29-01-05 13:11
Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 29-01-05 13:22

Jeg har lavet kommercielle programmer i VB i mange år, og håber så sandelig ikke at det er muligt direkte at decompile disse, da jeg i givet fald har et forklaringsproblem over for mine kunder

Selvfølgelig kan en kode altid i teorien knækkes. Men hvis programmet bare bliver den mindste smule komplekst, så vil det være umuligt at få det hele tilbage til den oprindelige kode. En hacker kan omgå en eventuel kopibeskyttelse ved at placere en enkelt "goto" i starten af assemblykoden. Men prøv at forestille jer hvis al software frit kunne compiles/decompiles uden problemer.

/ Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 29-01-05 14:50

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 19:50

Kommentar
Fra : CADmageren