/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
2 internet forbindelser på 1 pc?
Fra : aliak47
Vist : 258 gange
200 point
Dato : 28-01-05 16:24

Hej jeg sidder på en computer med xp et alm lan kort og et wireless kort, vi har alm adsl 512 som er sat til det alm lan kort også er der 1mbit i luften som jeg vil sætte til mit wireless card. Mit spørgsmpål er kan jeg få de to lan forbindelser til at arbejde sammen og opnå en hastighed på 1,5mbit ved et stykke software og jeg ved godt man kan med en cisco router men sådan en har jeg ikke.

mvh ali ;) ved godt mi spørgsmål er lidt tricky

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-01-05 17:24

Det kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 18:11

Jeg ved ikke om det kan gøres, men hvis det kan får du ikke meget ud af det da fordelingen af sendte/modtagne pakker vil forsyrre for meget.
Man skal betragte det som om du sendte bittesmå adresserede pakker i små rør og nu skal du så fordele i et stort og et mindre rør.
Brug den hurtigste forbindelse og glæd dig over den.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-01-05 19:04

På windows server platform, så kaldes det princip som du er ude efter for "Load Balancing". Om dette findes på windows workstation udgaverne det tvivler jeg på.
Det er muligt at Quality-of-Service (QoS) indstillinger på workstations kan opnå en eller anden form for load balancing. (tilføj/fjern programmer, vælg tilføj/fjern Windows Komponenter, og kig op/ned gennem listen)

Endeligt, så er det muligt at din PC rent faktisk kan finde ud af at benytte begge forbindelser hvis du opretter to gateway IP numre på PC'en. (sker under netværk, tcp/ip, indstilinger, avanceret)
"Metric" skal så være 1 og 2 eller blot 1 og 1.
At oprette flere gateway IP numre, det er ihvertfald metoden hvor man kan sikre sig at pc'en automatisk benytter en anden internet forbindelse, hvis ens primære forbindelse går ned.

"Metric" på et gateway nummer, det betyder "hvormeget det Koster" for din pc at sende datapakker den vej (tallet bør være mellem 1-64) PC'en vil altid vælge at sende datapakkerne den vej som "koster" mindst.

Go' jagt!