/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SATA HD sammen med IDE HD
Fra : Pete_man
Vist : 674 gange
92 point
Dato : 28-01-05 15:24

Hej...

Det er efterhånden noget tid siden at jeg købte en SATA HD, Den køre fint og jeg har det hele til at køre med Windows XP...
Det jeg så gerne vil nu, er at min gamle IDE Hd vil jeg tilslutte, det har jeg så gjort men jeg kan ikke fine IDE Hd under "Denne Computer"
Men højreklikker jeg på "Denne Computer" og trykker Egenskaber (Et vindue kommer op) og trykker på Hardware der efter trykker jeg på Enhedshånteringer (her er en liset over alt HW i sin computer), så kan jeg godt finde min IDE og SATA Hd, men alså jeg kan ikke lægge filer over på IDE, Da jeg jo ikke kan se den under
"Denne Computer"

Er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre så jeg kan bruge min gamle HD

( Hd/HD = Harddisk)
(HW = Hardware)

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 28-01-05 16:15

Gå ned i 'Start' og højreklik på 'Denne Computer'. Vælg så 'Administrer'.

Gå ned i 'Diskhåndtering' under 'Lager'.

Partitionér din disk, og så skulle den kunne ses i 'Denne Computer'.

</klh>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 16:22

Din HD på IDE porten skal være sat som master og DVD/CD som slave på samme kabel.
Men se lige efter i bios. at IDE HD ikke står til at kunne boote, for der ligger nok et gammelt styresystem på den HD.
Du må ikke forsøge at "køre" programmer fra den HD hvis dit C: kører på SATA
prøv lige:
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering> rul lidt ned til højre og se hvad din HD står til (hold øje med størrelsen på HD inden du laver noget)

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 01-02-05 15:53

Jeg har lige et spørgsmål mere... Hvis jeg nu engang formatere min SATA og ins.. XP på SATA'en kan jeg så fide HD uden at partitionér den, for jeg kan se at partioen skal formaters (når man laver en ny!

Håber i forstår mit spørgsmål!

Annuller spørgsmålet
Fra : Pete_man

Dato : 23-03-06 16:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål