/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Hvad sker der bagefter ?
Fra : miamaja
Vist : 827 gange
50 point
Dato : 26-08-02 18:47

Hej !

Hvad sker der når man går over på den anden side ?
Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et lysende væsen", og set sit liv kører forbi.

I en enkelt bog, peger "det lysende væsen", mod en "by, borg, lysende bolig", og siger; kommer du først derhen, vil du ikke kunne vende tilbage til jorden.
En anden i bogen, pasere " skyggernes dal", på vej til tunelen.

Ved nogle dette ?

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 20:21

Hej MiaMaja,

tja... det er vel meget individuelt og alt efter om man tror på det eller ej...

jeg tror f.eks. ikke på det... men det er jo ikke ensbetydende med om det er rigtigt eller forkert...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-02 21:35

Hej
Ja det er jo en svær ting at bevise. Dog, må man erkende, at mange, uanset religion, har oplevet en "førdød oplevelse", som beskriver noget lignende det du beskriver. Jeg personligt, er overbevist om et liv efter døden. Det kunne tyde på, efter alle de forskellige udsagn fra alle mulige forskellige mennesker, med førdød oplevelser, at der er noget om det! )
Dog har jeg også mange andre årsager til at tro det, men det er en anden sag.
Mvh
nocom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-08-02 22:17

Hej miamaja

Ingen kan BEVISE, at der findes en anden side - og ingen kan MODBEVISE, at den findes.

Derfor kan heller ingen fortælle dig, hvad der MED SIKKERHED sker på den anden side.

Så der er kun èt muligt svar på dit spørgsmål: Du må vente og se!

Jeg er også spændt.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-08-02 01:02

Hejsa
Har du læst "Livet Efter Livet" (kan desværre ikke huske forfatteren) om nærdøds oplevelser....?
Den er god.

Kommentar
Fra : miamaja

Dato : 27-08-02 07:38

Jo den bog har jeg læst.

Kommentar
Fra : miamaja

Dato : 27-08-02 07:39

Jo den bog har jeg læst.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 06:15

miamaja spurgte:

> Hvad sker der når man går over på den anden side ?
> Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et
> lysende væsen", og set sit liv kører forbi.
>
> I en enkelt bog, peger "det lysende væsen", mod en "by, borg, lysende
> bolig", og siger; kommer du først derhen, vil du ikke kunne vende
> tilbage til jorden.
> En anden i bogen, pasere " skyggernes dal", på vej til tunelen.
>
> Ved nogle dette ?

En grundlæggende tanke går ud på, at man i umådeligt mere akut grad
oplever indholdet af eget sind, såvel på godt og som på ondt, men dog på
kærligt reguleret vis.

Fordi man ikke længere er tynget af det fysiske hylster, vil de
oplevelser man så har, gøre et meget mere "direkte" indtryk, og vil
primært give mening i forhold til den opbyggede bevidsthed, når der ikke
er egentlige ydre, fysiske omstændigheder at skulle relatere til
samtidig.

Den bedste, koncentrerede redegørelse for *hele* reinkarnationens teknik
som jeg indtil videre kender, findes i bind 2 af Per Bruus-Jensens
'X'-serie.

hvm
--
"...Do you free yourself from fear by cowering in your physical
body for eternity? Your body is a boat to lay aside when you
reach the far shore, or sell it if you can find a fool...it's
full of holes...it's full of holes..."

         --- William S. Burroughs
          'The Western Lands', 1987

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 19:00

"miamaja" <miamaja.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZQsa9.21765$ww6.2237343@news010.worldonline.dk...
> Hej !
>
> Hvad sker der når man går over på den anden side ?
> Jeg har læst en hel del bøger efterhånden.

Prøv færdselsloven - hvis du ikke ser dig for bliver du kørt ned.

>lysende væsen"

Rød mand STOP
Grøn mand GÅ

> Ved nogle dette ?

Ja, de døde - spørg dér

> "Vejen til en hurtig løsning"

Tjae, det ku jo være et reb i et træ. Men er det det værd?

CC alias BB

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 20-10-02 23:22

Man er lidt dum, hvis man tror på den slags.
endnu dummere, hvis man afviser noget efter døden.
"Åndernes magt" (TV-Zulu) bekræfter dette - eller er et genialt dygtigt gennemført svindelænummer, genialt dygtigt fordi mange aviser sikkert gør alt hvad de kan for at finde et bevis på svindel.
Jeg har læst mange bøger om emnet. Svaret på dit spørgsmål ud fra disse: Man går i venteposition, glæder sig over samværet med venner og familie, men trangen til at "ville ned og gøre det om", bliver stærkere og stærkere og ender med, at man vælger at lade sig føde igen.
cj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 21:25

"miamaja" <miamaja.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZQsa9.21765$ww6.2237343@news010.worldonline.dk...
> Hej !
>
> Hvad sker der når man går over på den anden side ?

Hvis du ikke ser dig for bliver du kørt ned

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-10-02 14:42

Kære Miamaja

Jeg er blevet lidt i tvivl om jeres korrespondance. Du spørg om noget meget
alvorligt, og Bjarne vælger at give et overfladisk svar. Det er helt i orden
for mig, hvis I har en Joke kørende, respekt for det. Men vil du gerne have
et dybere svar, så meld lige ind igen.

Jeg har lige selv mistet nogen der stod mig meget nær, og det sætter ofte
tanker igang. Hvis det er sådan noget, eller lign., for dig, skal du have en
fair opmærksomhed.

--
Med lys og venlighed
Astrolog Sofia Solring

HTTP://solring.dk

"bjarne birger" <smal.h@ns> skrev i en meddelelse
news:3db85630$0$97653$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "miamaja" <miamaja.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:ZQsa9.21765$ww6.2237343@news010.worldonline.dk...
> > Hej !
> >
> > Hvad sker der når man går over på den anden side ?
>
> Hvis du ikke ser dig for bliver du kørt ned
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 10:25

"miamaja" <miamaja.news@kandu.dk> wrote in
news:ZQsa9.21765$ww6.2237343@news010.worldonline.dk:

> Hej !
>
> Hvad sker der når man går over på den anden side ?
> Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et
> lysende væsen", og set sit liv kører forbi.

Det er ikke helt så enkelt. Man ser ganske vist sit liv køre forbi, det
sker ret hurtigt, mindre end et sekund. Det lysende væsen er din skytsengel
foriøvrigt.

Sammen ser i på dit liv, din skytsengel guider din opmærksomhed hen på det
som var godt og kærligt. Hvis der så var noget i dit liv, som var knap så
godt, bliver der også set på det. Du bliver så spurgt om du angrer. Hvis du
gør det, kommer du i paradis. Paradis er ikke det sted i biblen eller det
endelige sted, men et meget fredfyldt sted, hvor du skal hvile, indtil du
er klar til at blive født igen.

Hvis du ikke angrer de "onde" ting, så kan du ikke komme ind i paradis, men
bliver sat i en meget kold dal,hvor du kan tænke over det indtil du indser
din fejltagelse. Hvis du efter et stykke endnu ikke har indset din fejl, da
det ske, at du glide ned på jorden igen og begynder at spøge der. Som regel
søger du derhen, hvor det du skal angre skete. Fx hvis man har slået et
menneske ihjel af den ene eller anden grund. Hvis man ikke angrer det, så
kan man komme til at spøge det selv samme sted, mordet fandt sted.

På samme måde hvis man er ofret, skal man tilgive morderen. Ellers kan man
ikke komme ind i paradis og kan begynde at spøge det sted, hvor man blev
slået ihjel.

> I en enkelt bog, peger "det lysende væsen", mod en "by, borg, lysende
> bolig", og siger; kommer du først derhen, vil du ikke kunne vende
> tilbage til jorden.
> En anden i bogen, pasere " skyggernes dal", på vej til tunelen.
>
> Ved nogle dette ?
>
> På forhånd mange tak.

Selv tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 18:51

"miamaja" <miamaja.news@kandu.dk> wrote in
news:ZQsa9.21765$ww6.2237343@news010.worldonline.dk:

> Hej !
>
> Hvad sker der når man går over på den anden side ?
> Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et
> lysende væsen", og set sit liv kører forbi.

Krishna siger:

"Hvilken sindstilstand man end befinder sig i, når man forlader
kroppen, den tilstand vil man med sikkerhed opnå på den anden side."
(Bhagavad Gita 8.5)

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 30-10-02 09:59

Alexander, er det noget du "ved", eller henviser du til den bog, miamaja efterlyser?
Mh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 14:02

> > Hej !
> >
> > Hvad sker der når man går over på den anden side ?
> > Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et
> > lysende væsen", og set sit liv kører forbi.
>
> Krishna siger:
>
> "Hvilken sindstilstand man end befinder sig i, når man forlader
> kroppen, den tilstand vil man med sikkerhed opnå på den anden side."
> (Bhagavad Gita 8.5)

Taler han af erfaring?

bb

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-11-02 20:24

Hej Miamaja

Tja, der er jo mange forskellige teorier, men det er faktisk muligt at tage
derover selv og finde ud af det! Kig på http://efterlivet.dk, og klik på
Bruce Moen (eller http://www.afterlife-knowledge.com hvis du er god til
engelsk).

Kærlig hilsen
Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 16:54

On Wed, 30 Oct 2002 14:01:34 +0100, "Bertel Benito" <lbertel.ben@i2>
wrote:

>> > Hej !
>> >
>> > Hvad sker der når man går over på den anden side ?
>> > Jeg har læst en hel del bøger efterhånden. Efter man har mødt "et
>> > lysende væsen", og set sit liv kører forbi.
>>
>> Krishna siger:
>>
>> "Hvilken sindstilstand man end befinder sig i, når man forlader
>> kroppen, den tilstand vil man med sikkerhed opnå på den anden side."
>> (Bhagavad Gita 8.5)
>
>Taler han af erfaring?

Krishna er summen af al erfaring. Han siger:

"Mange, mange födsler har både du og Jeg gennemgået. Jeg kan huske dem
alle, men du kan ikke." (Bhagavad Gita 4.5)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-11-02 01:25

"Alexander" <alexanderk@tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns92B66999AAF7Falexanderktdcadsldk@193.88.15.201

> Det er ikke helt så enkelt. Man ser ganske vist sit liv køre forbi,
> det sker ret hurtigt, mindre end et sekund.

Det må sgu' da være i en Ferrari, i så fald.

> Sammen ser i på dit liv, din skytsengel guider din opmærksomhed hen
> på det som var godt og kærligt. Hvis der så var noget i dit liv, som
> var knap så godt, bliver der også set på det. Du bliver så spurgt om
> du angrer. Hvis du gør det, kommer du i paradis. Paradis er ikke det
> sted i biblen eller det endelige sted, men et meget fredfyldt sted,
> hvor du skal hvile, indtil du er klar til at blive født igen.
>
> Hvis du ikke angrer de "onde" ting, så kan du ikke komme ind i
> paradis, men bliver sat i en meget kold dal,hvor du kan tænke over
> det indtil du indser din fejltagelse. Hvis du efter et stykke endnu
> ikke har indset din fejl, da det ske, at du glide ned på jorden igen
> og begynder at spøge der. Som regel søger du derhen, hvor det du skal
> angre skete. Fx hvis man har slået et menneske ihjel af den ene eller
> anden grund. Hvis man ikke angrer det, så kan man komme til at spøge
> det selv samme sted, mordet fandt sted.
>
> På samme måde hvis man er ofret, skal man tilgive morderen. Ellers
> kan man ikke komme ind i paradis og kan begynde at spøge det sted,
> hvor man blev slået ihjel.

Nåja, så er det ligesom sat på plads.

--
-Jens B.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 04:02

Jens Bruun wrote:
> "Alexander" <alexanderk@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:Xns92B66999AAF7Falexanderktdcadsldk@193.88.15.201
>
>> Det er ikke helt så enkelt. Man ser ganske vist sit liv
>> køre forbi, det sker ret hurtigt, mindre end et sekund.
>
> Det må sgu' da være i en Ferrari, i så fald.

[klip]

>> På samme måde hvis man er ofret, skal man tilgive
>> morderen. Ellers kan man ikke komme ind i paradis og kan
>> begynde at spøge det sted, hvor man blev slået ihjel.
>
> Nåja, så er det ligesom sat på plads.

Jens, har du tænkt over, hvorfor du altid spøger?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 12:32

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
news:atm443$goc$1@sunsite.dk

> Jens, har du tænkt over, hvorfor du altid spøger?

Spøger? Som i spøgelse-spøger, gøre-grin-med-spøger eller sarkasme-spøger?
Har du et bud?

--
-Jens B.

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 18-03-03 13:10

> Krishna siger:
>
> "Hvilken sindstilstand man end befinder sig i, når man forlader
> kroppen, den tilstand vil man med sikkerhed opnå på den anden side."
> (Bhagavad Gita 8.5)

Hvad så hvis man er ulykkelig over at skulle forlade livet? Skal man så være ulykkelig under hele sit ophold på den anden side?? Det er da ikke en særligt opløftende tanke

martin_shadow

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 03-04-05 13:58

Hej Miameja.

Hvorfor er det så vigtigt for dig, hvad der sker når man går over på den anden side?

Er du bange for det der skal ske? Eller er det nysgerrighed?

Hilsen Shamanen

http://www.shamanen.dk