/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indlæsning af styresystem
Fra : lidl
Vist : 475 gange
200 point
Dato : 27-01-05 12:35

Under indlæsning inden windowsprocesslinien går igang så skriver den hvad den har fundet af hardiske og andet hardware men den skriver ud for mine to hardiske........S.M.A.R.T......Capable but not Disabled hvad betyder det igrunden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-05 12:39

Det betyder at dine diske understøtter S.M.A.R.T teknologien og din meddelelse betyder at du tillader at køre denne teknologi, hvis det er muligt. Læs mere her : http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Self-Monitoring,%20Analysis%20and%20Reporting%20Technology

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 27-01-05 13:21

SMART er en bios facilitet der overvåger harddiske, og kan forudsige nedbrud i disse, så man forhåbenlig kan nå at lave en backup inden harddisken står helt af! Du kan sætte SMART til enablet (tilsluttet), eller disablet (frakoblet) inde i bios! Hvis den er tilkoblet, vil der være en lille hastighedsforringelse på harddisken, til gengæld opnår man højere datasikkerhed! Med de store harddiske vi efterhånden har i dag, mener jeg det er en god ide at enable SMART i bios! Teknologien anvendes dog mest på servere endnu, da SMART osse kan sættes til at alarmere den netværksansvarlige, hvis der bliver problemer med en harddisk!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-05 13:22

LTNS Molo Var lige ved at efterlyse dig!

Godkendelse af svar
Fra : lidl

Dato : 27-01-05 15:54

Tak for svaret tedd.Du forklarede det på en rigtig god måde, så selv jeg kunne forstå det