/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Reseller's License ??
Fra : anithus
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 26-01-05 18:01

Vi er en nystartet virksomhed som skal importere nogle af vores varer fra USA. Hvad betyder det, når firmaet skal have en kopi af vores Reseller's license?

Anitta
www.filabel-baby.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-05 18:11

Det betyder højst sandsynligvis, at firmaet vil have dokumentation for, at I er et registreret firma med ret til videresalg af varer.
Resellers Licence betyder direkte oversat Tilladelse til videresalg.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 18:15

det er som regel nok at de kender cvr nummeret - som de nemt kan checke

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 26-01-05 18:22

Anithus. her kan du se hvad du behøver
http://www.dansie.net/cart_reseller.html
good luck. 1003jeppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-05 18:26

1003jeppe - hvis spørgeren har et firma der er registreret behøves ikke meget - som omtalt før -

Registreringen ligger jo hos selskabs styrelsen og kan kontrolleres !

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-05 18:32

Hej Antihus

Det er din registrering til det danske moms + told + skattevæsen.

De skal nemlig i USA sikre at du har et gyldigt momsnr, ellers hænger de på hele regningen iflg. den aftale der er med EU.

Husk at evt. moms betalt i USA kan du ikke få igen i DK, og HUSK at der skal betales told af varer fra USA - det kræver en speciel importtilladelse hos T+S.

Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-05 18:33

jeppe
Det link der er da helt forkert.
Det er aftaler vedrørende køb og brug af Dansie's software programmer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-05 18:34

Så må det være SE- nummeret de vil have.

mvh dova

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 26-01-05 18:55

Ja men I skal alle huske at i forbindelse med handel med USA er der ofte opkrævning af TOLD, og derfor kræver Told + Skat en speciel registrering hos for at kunne betale/håndtere dette.

Lars

Kommentar
Fra : anithus

Dato : 26-01-05 20:51

Vi har allerede ordnet de nødvendig ting hos told & skat for at kunne importere fra USA, så ingen problmer der.
Jeg prøver at spørge dem om det er vores CVRnr. de skal bruge.
Tak for hjælpen!

Anitta

Godkendelse af svar
Fra : anithus

Dato : 26-01-05 20:52

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : anithus

Dato : 26-01-05 21:37

Forresten Miritdk
kan du give mig et link til hvor man kan tjekke CVR.nr. så vil jeg sende det med til dem?!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 27-01-05 09:02

Hej Antihus

Det kan du gøre hos http://www.cvr.dk/

Der skal du søge på forskelige måder efter dit firma - MEN du bør da have fået en udskrift fra Told + Skat med navn, CVR numer etc.??????

Så hvis du ike kan finde dig på CVR, skal du dobbeltchekke med din lokale Told+Skat at du er registreret hos dem, ellers så kan du risikirer at du ikke kan trække told/moms fra i forbindelse med din import, og så er dine varer pludselig bare 40% dyrere i kostpris.

Lars