/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Counter Strike - Statsme
Fra : KweeBee
Vist : 849 gange
200 point
Dato : 26-01-05 17:38

Når jeg keder mig spiller jeg cs 1.5 mod Bots.
Jeg vil så gerne vide hvordan man ligger Statsme inde på min server - lan hvor jeg spiller mod botsne...

Hvordan installer jeg Statsme?
Hvor skal jeg ligge filerne?
Sådan nogle spørgsmål.... Bare det virker... ;)

Tak for nu...

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 26-01-05 17:59

jeg kunne godt remse det hele op men gå i på http://www.kandu.dk/dk/tip/6485

Accepteret svar
Fra : LaraBoobs

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-05 16:22

Installation og opdatering af Windows dedicated Counterstrike 1.6 server

Denne guide er skrevet til dem der for første gang vil forsøge at lave en counterstrike server
Forneden vises det hvordan man installerer StatsMe MOD på Serveren

Punkt 1

Først skal man hente HLDS dedicated server på en homepage f.eks. http://server.counter-strike.net/

Filen (hlds_v1120.exe) fylder ca 420Mb så det tager lidt tid at hente den.

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 2

Installer hlds_v1120.exe

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 3

Nu skal HLDS opdateres før at man kan starte serveren. For at gøre det skal du gøre følgende.

start en DOS-PROMPT

Skriv cd\

Skriv cd HLserver (eller det directory som du installerede hlds_v1120.exe i)

Hvis du ikke har en steam login skal du lave en og det gøres på denne måde

Skriv HldsUpdateTool.exe -create [steam brugernavn] [steam adgangskode] [spørgsmål] [svar på spørgsmål]

F.eks HldsUpdateTool.exe -create minlogin minkode mitspørgsmål mitsvar

Nu skulle den helst skrive "Account Created successfully"

Nu har du så lavet en steam login, denne skal du bruge i den næste linie hvor du skal skrive

Skriv HldsUpdateTool.exe -update [spil] [directory] [steam brugernavn] [steam adgangskode] Y

F.eks. HldsUpdateTool.exe -update cstrike C:\hlserver minlogin minkode Y

Nu downloader HldsUpdateTool.exe alle de filer der skal bruges for at opdatere. det tager et par minutter

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 4

Nu kan du starte serveren ved at dobbeltklikke på hlds.exe som befinder sig i det directory som du installerede hlds_v1120.exe i

For at ændre på opsætningen af din server kan du bruge den grafiske menu som steam laver. Men da steam tit laver ged i det, er det klogest at ændre direkte i configurationsfilen.

Din server´s configurationsfil heder "server.cfg" og ligger i "C:\HLServer\cstrike" som standard

Åbn "server.cfg" med windows notepad

Hvis der er nogle ting som du gerne vil ændre på som ikke er i "server.cfg" så tilføjer du dem bare. f.eks.

mp_fadetoblack 1

når folk dør vil skærmen blive sort så man ikke kan "ghoste"

Flere kommandoer kan ses på denne homepage http://server.counter-strike.net/

Installation af StatsMe & Metamod counterstrike MOD

Hvad er statsme? Det er et MOD som har mange muligheder i sig. f.eks. kan man se hvem man blev skudt af og hvor meget skade man har lavet på vedkomende inden man døde

For at bruge StatsMe skal du også bruge Metamod

Hvad er Metamod? Det er et "program" som styrer alle de MODs som du skal starte sammen med Counterstrike.. nogle MODs kræver Metamod, andre gør ikke

OBS! under denne guide er "C:\HLserver" installations directory, du må selv ændre så det passer med dit

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 1

Først skal du downloade Metamod. Du kan hente det HER ( http://www.brommi.newbrain.dk/guides/metamod/metamod.rar )

metamod.dll

metamod_i386.so

Disse to filer skal ligge her "C:\HLserver\cstrike\addons\metamod\dlls\"

plugins.ini

Denne fil bruges til at loade diverse MODs og skal ligge her "C:\HLserver\cstrike\addons\metamod\"

Vi ser nærmere på plugins.ini senere i denne guide

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 2

Åbn liblist.gam med windows notepad og erstat disse 2 linier

Gamle linier

gamedll "dlls\mp.dll"

gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll"

Nye linier

gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll"

gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"

Husk at gemme ændringerne, Husk også at det altid er en god ide at lave backup

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 3

Nu er det tid til at installere StatsMe

først skal du downloade StatsMe og det kan du HER ( http://www.brommi.newbrain.dk/guides/statsme/statsme-2.7.1-cstrike.zip )

StatsMe skal ligge i C:\HLserver\cstrike\addons\

bemærk at der er flere directorys under StatsMe directoryet

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 4

Nu skal du åbne plugins.ini som befinder sig i "C:\HLserver\cstrike\addons\metamod\"

Tilføj denne linie til plugins.ini "win32 addons\statsme\dlls\sm_cstrike_mm.dll"

Dette loader StatsMe under start af din counterstrike dedicated server

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 5

Nu er det tid til at konfigurere StatsMe

Åbn statsme.cfg som befinder sig her C:\HLserver\cstrike\addsons\statsme\

Find den linie hvor der står sm_menupassword "root"

Istedet for "root" skal du nu skrive en adgangskode til StatsMe menuen som kun admins kan se under spillet

F.eks.

sm_menupassword "minadgangskode"

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 6

Nu er din Server klar til at blive startet. Det gøres ved at dobbelklikke på hlds.exe som befinder sig i C:\HLserver\

-------------------------------------------------------------------------- ------

Punkt 7

Join din server som du ville gøre ved en alm Counterstrike server

Skriv Statsme_menu minadgangskode i din console

Nu skulle der gerne komme en menu frem såen du kan konfigurere din StatsMe MOD

Tillyke du er nu færdig med at installere Metamod og StatsMe på din server

- Det samme som computersmeden skrev -

Godkendelse af svar
Fra : KweeBee