/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Kan man få suppleret op til 37,5 t???
Fra : crippleshrimp
Vist : 1783 gange
125 point
Dato : 26-01-05 12:34

Hej

Jeg vil gerne vide om man kan få suppleret op til 37,5 timer af FAGFORENINGEN hvis man ikke har nok timer om ugen?
Og er der forskellige ansættelses forhold som gør sig gældende?
Jeg er f.eks. timeløns ansat og ikke decideret fastansat.
Men hvis jeg nu kun har 14 timer om ugen - er det så muligt for mig at få nogle penge af fagforeningen?

Venlig hilsen

Crippleshrimp

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 26-01-05 12:41

Ja det er så, du må bare ikke komme over 30 timer.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-01-05 12:44

jA DET KAN DU!
Jeg går ud fra at du er understøttelsesberettiget.
Spørg på din fagfoening, de kender alle detaljer i reglerne

Kommentar
Fra : crippleshrimp

Dato : 26-01-05 12:48

Jamen hvor kommer pengene så fra. Fra A-kassen?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 135 point
Dato : 26-01-05 13:11

Du skal have været medlem af fagforeningen længe nok, og have optjent nok timer for at få dagpenge, også supplerende.
Men det er ikke til 37,5 timer, men 37 timer om ugen man regner med.

Hvis man har 30 timer/uge kan man ikke få suppleret op.

Og det er ikke noget man kan få hele tiden, men over en periode, og hvis ikke det er ændret er det et år.

Men du skal selvfølgelig være registreret på fagforeningen som fuldtidsbeskæftiget og ikke kun som halvdags.

Men spørg for en sikkerheds skyld på din fagforenoing om de nærmere regler.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : crippleshrimp

Dato : 26-01-05 13:13

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-01-05 13:15

Hvis du er i A-kasse og fuldtidsforsikret får du supplerende understøttelse, hvis du er på bistand bliver din løn modregnet i bistanden.