/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kæmpe Akvarium
Fra : Gojen
Vist : 1387 gange
50 point
Dato : 25-01-05 23:18

Hej med jer

Jeg overvejer at bruge 10 m2 af min stue og lave et virkeligt stor akvaium. Når det er færdigt ser man glasvæggen fra stuen som skal være ca 2-3m x 1.8m. Har regnet lidt på det og volumen bliver ca 8000 liter - alt teknikken skal betjenes fra det nyskabte rum bag akvariet/tanken. Er selv håndværker og ved der skal noget af et sokkelfundament til at bære 8 tons, men det skal være et monstrum. - Hvor kan jeg skaffe glaspladen? og er den til at købe for penge?? ( max pris er 50.000) Jeg vil blive meget glad for råd og komentarer.

Mvh Esben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 23:26

Det var noget af et projekt.
prøv at kig på denne side, og klik på linket til Birgers Ocean
http://fp.worldonline.dk/fpeisl47716/html/akvarier.htm

Måske kan du komme i kontakt med nogen derfra der kan fortælle lidt om glastykkelse og hvor du kan skaffe det.

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-01-05 06:43

Hej Gojen
For en del år siden så jeg et lignende project (dovas link) i Randers. Det var saft suseme flot. Jeg mener at huske at prisen på glasset var 15.000, men jeg husker ikke størrelsen eller tykkelsen. Nu findes der jo mange slags glas, panzerglas-kunstglas-skudsikkert glas- for bare at nævne nogle, men jeg har fundet dette link til dig, måske du kan du blive klogere af det, der er i hvert fald forhandlere af alle typer glas.
http://www.hfb.dk/hovedgruppe/undergruppe_21.htm
Held og lykke
Hvis du engang skal sælge huset håber jeg du kan finde en akvarist
Mvh dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-02-05 23:18

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 19-02-05 21:13

Hvis dit projekt bliver for uoverskueligt eller for dyrt kan du jo også prøve at høre om du kan få lavet et specialakvarie i dine mål.

Det kan f.eks. være et Aqua base eller Aqualine akvarie. http://www.akvarieudstyr.dk/database/AkvarierAluminium.asp Du kan prøve at sende en e-mail og høre om pris og om de overhovedet laver dem i de størrelser. 50000 burde være nok til et akvarie i den størrelse. Det skal jo sådan set være 2 1120 liters akvarie oven på hindanen så det burde jo nok ikke koste mere end 20000 for et akvarie i størrelsen 200 * 160 (måske 180).

Du skal også lige høre om du kan få special lavet et amatur. Hvis det skal være et saltvandsakvarie er det nok også den billigste løsning, men du skal nok ikke regne med at 50000 er tilstrækkeligt.

Men jeg kan da godt forstå at du gerne vil bygge det selv, så dette er sådan set bare ment som en sidste udvej. Hvis det da kan lave sig gøre med at få den speciallavet i dine mål.

Held og lykke.

Hilsen Mikkel