/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Navnetydning.
Fra : LeaBia
Vist : 5322 gange
50 point
Dato : 24-01-05 21:33

Hej. Jeg har altid gået og tænkt over hvad mit navn betyder og hvor det stammer fra (Lia) jeg har aldrig selv hørt navnet før. Findes der en hjemmeside hvor man kan gå ind og kigge? Som sagt er mit navn meget "unormalt" og jeg er pæredansk. Min mor havde set navnet i en bog af Maria Lang, en der hedder "Vi var 13 i klassen" hvor en af lærene hedder Lia Lena. Håber der er nogen der kan hjælpe mig, på forhånd tak

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 24-01-05 21:38

http://www.lundskov.dk/text/aaret/navn/navn-betyde-01.htm

Her kan du se nogle navnes betydning. Dit står nu ikke på listen, men mon ikke det kommer af "Elisabeth" ?

m.v.h.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 24-01-05 22:03
Kommentar
Fra : flemming48

Dato : 24-01-05 22:08

Du kan på biblioteker f.eks. låne Eva V. Meldgaard: "Den store navnebog" som indeholder ca 1000 danske navne med deres betydning

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-01-05 08:04

Er dette link noget du kan bruge? http://www.newastro.dk/Hvad_er/biorytmer.php

Hej fra alka

Accepteret svar
Fra : flemming48

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-05 08:17

Det er jo sådan set ikke nødvendigt at skrive mere, for der er jo præcise oplysninger om dit navn i SonjaAS's link www.behindthename.com , så tillykke med det, Leah

Godkendelse af svar
Fra : LeaBia

Dato : 27-01-05 08:19

Tak for svaret flemming48.