/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
router dur kun nogle gange
Fra : valhala7
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 24-01-05 18:44

Jeg er en pige som nok ikke er computer så pleace HJÆLP...
Min router vil nogen gange ikke virke men hvis jeg sidder ledningen i modemet så kan jeg godt logge mig på jeg har prøve at slukke helt for strømmen og tænde igen imens alle computer var slukket jeg har også prøvet at reset men det hjælper heller ikke hvad kan der være i vejen ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-05 18:53

Jeg er en pige som nok ikke er computer så pleace HJÆLP... haha det er søreme godt du ikke er en computer

jeg kan ikke helt forstå hvad dit problem er - kan du måske forklare det bedre ???

Umiddelbart lyder det jo som om det kabel du sætter i modem er rigtigt - eller mener du router ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-05 18:57

Når du har sat din router til - så skal du lige køre programmet som du fik med på CD-rom, eller koble dig op på routeren og indstille den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-05 18:59

sådan nu er du i emesens arme så skal det nok gå

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-05 19:03

Miritdk der er plads til flere piger.

Kommentar
Fra : valhala7

Dato : 24-01-05 19:13

problemet er at jeg har haft den router i ca. 3 mdr og den har virket udmærket den har givet problemer 2 gange før men der kunne jeg nøjes med at slukke alle computere og derefter routeren lod den stå i 2 timer og så virkede det igen men denne gang hjalp det ikke at gøre sådan jeg har som sagt også prøvet at resete routeren men stadig uden resultat har også prøvet med cd-rom stadig ingen resultat snøft det er ikke ledningen der er galt da jeg har prøvet at køre uden om routeren hvor det virker lyder godt at jeg er i dine arme emesen smiler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-05 19:25

Det er svært at leve op til de forventninger.
Men jeg vil også lige som Miritdk vide hvad du har.
Er det med statisk (fast IP adresse)
ser det sådan ud:
telefonlinie-----delefilter------ADSL------router------computere
telefonlinie-----delefilter---telefoner
Har du tastet din konto ind i routeren eller er det en af computerne som holder forbindelsen til din udbyder
LÆG IKKE DIN ADRESSE/KONTONAVN HER.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-05 19:26

Nå - jeg skiftede lige navn. Jeg vender tilbage som Emesen igen senere.

Kommentar
Fra : valhala7

Dato : 24-01-05 19:33

ja det er med en fast IP adresse.
det ser sådan ud telefonlinie-----delefilter------ADSL------router------computere
jeg ved ikke om det er en konto eller om det er computeren der holder forbindelsen til min udbyder da det ikke har været mig der har sat det op så skal lære det fra bunden.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-05 19:52

Selvom det er en fast IP så taber/kontrollerer udbyderen kontoen og hvis ikke routeren eller computeren melder kontonavn så afbrydes forbindelsen.
Men siden, at du bare kan tilslutte efter et stykke tid så må det ligge i routeren.
Alle dine stik siger vel klik når de sættes i.
Er der lavet lange (stive) ledninger mellem router og comp

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 24-01-05 20:40

Jeg har selv haft samme problem, du skal læse din indstalationsvejledning grundig.
nu ved jeg ikke hvad din Ruter hedder men min hedder (jensen scandinavia) bag på den er der en reset den skal du trykke ind i 6 sekunder og derefter vente 30 sekunder så er du inde igen, så du på.

Du skal gå ind i start kontrolpanel og så internet forbindelser tryk på højre museknap og tag egenskaber gå ind og find internetprotokold den skal have et flueben og tryk egenskaber og se om den er afkrydset i automatisk ip adresse.

hilsen Robert

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-01-05 21:34

Hej valhala7

Jeg havde for nogle måneder nøjagtigt samme problem. Min router er en DI-604.

Jeg kontaktede leverendøren, og forelagde problemet. Den person jeg talte med var ikke spor i tvivl. Han kom med en lang forklaring som jeg ikke forstof ret meget af, men han sagde, at det var strømforsyningen der var i stykker, hvorfor han ville sende mig en ny. Jeg må indrømme jeg troede ikke rigtigt på ham. 2 dage efter modtog jeg en ny strømforsyning, og problemet var løst.

valhala7, prøv det samme.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : valhala7

Dato : 24-01-05 21:58

jubbii nu køre det igen legede lidt med IP adressen også var den fjong igen tak til alle for de gode forslag og en speciel tak til emesen

Godkendelse af svar
Fra : valhala7

Dato : 24-01-05 22:04

takker for din tålmodighed og de gode svar du fortjener alle de point du kan få.

knus fra Valhala7