/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
SB Audigy
Fra : Munkis
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 25-08-02 12:26

Jeg har lige fået dette lydkort og indtil videre virker det godt nok. Nu har jeg også lige har fået en Microsoft Sidewinder Gamevoice og så installerede jeg self. det gamevoice program som fulgte med til.(jeg har også hentet ver. 1.5 fra nettet)
Når jeg så forsøger at starte programmet op så skal den kører en "Test af lydhardware", men den siger bare:
"Din lydhardware kan ikke afspille lyde".
Det mystiske er at den siger en lyd når problemet dukker op, og jeg har ingen problemer med lyden overhovedet, hverken i spil eller musik eller noget andet. Det er den samme test som man finder under: Kontrolpanel->Lyde og lydenheder->Stemmer->Test Hardware.
Hvad pokker sker der? hvordan kan den sige at mit lydkort ikke kan sige lyde når der kommer masser af lyd ud af mine højtaler?? Jeg kan heller ikke finde problemer under enhedshåndtering. OG mit onboard lydkort er slået fra inde i bios.

Mine spec:
TB1333MHz på et ESC K7S5A bundkort
512 DDR RAM
SB Audigy bulk (med de ALLERnyeste drivere fra creative)
Creative GF4 TI4400
Og jeg kører WINXP pro

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-08-02 16:03

Hej Munkis,

eh... er det et K7S5A V1.X eller et K7S5A V3.X bundkort du har?

og har den tilfældigvis et onboard Lydkort?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 25-08-02 20:07

Gå ind på ECS´s hjemmeside og læs om de felj + løsninger der er med onboardlydkort på de ældre vertioner af bundkortet.... mener det er med 1,x op til 1,6....... og husker jeg korrekt er dit et 1,3....kan du så forstå det

Kommentar
Fra : Munkis

Dato : 25-08-02 20:11

Hej Starup

Ved ikke version det er og ved ikke hvor jeg skal se det,men det har onboard lyd.
(Men min onboardlyd er slået fra.)

Mvh
Munkis.

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 25-08-02 20:27

Versions nummeret står på bundkortet...i et af hjørnerne... link til hjemmesiden : http://www.ecsusa.com/
Der er også mange inde på www.geek.com der har haft problemer med det... prøv der.

Kommentar
Fra : Munkis

Dato : 31-08-02 11:09

Har efter længere tids eftersøgning fundet ud af at mit Bundkort er ver.3,1

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 12-09-02 17:04

Køb dig et ordenligt bundkort, jeg ved du har penge til det :)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-09-02 09:59

Hej Munkis,

hvordan har du slået dit Onboard lydkort fra? (på selve bundkortet, eller i Windows)

i enhedshåndteringen er dit Onboardlydkort evt. nævnt der som deaktiveret?

min umiddelbare teori er, at på en eller anden mystifitisk måde er din "Test af lydhardware" associeret med dit Onboard Lydkort... det giver også mening idet det kommer med meddelsen "Din lydhardware kan ikke afspille lyde"... idet den er slået fra... selvom du ka' afspille Lyd idet det er konfigureret til din Sound Blaster...

så det er bl.a. også derfor jeg spørger om hvordan du har slået det fra... og om det evt. stadig står nævnt i enhedshåndteringen... hvis den ikke er nævnt i Enhedshåndtering ka' den også muligvis ha' en rest et eller andet sted i registrerings databasen...

men ellers så prøv at putte din XP cd-rom i CD-drevet... og gør følgende... -->
start --> kør --> indtast "sfc /scannow"... idet det gerne sku' installere manglende filer eller reparere ødelagte/korupte filer... hvis det er det der er galt...

jeg tør ikke love det vil fixe problemet... men hvis det kun skyldes en rest i registrerings databasen... vil jeg mene der er en lille sandsynlighed for at det ka' reparere det...

men ellers så meld lige tilbage om hvordan du har slået dit Onboard Lydkort fra...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Crucifix

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-02 21:50

Jeg tror jeg har fundet løsningen:

Du skal bare sætte accelerationen ned til "basic"..
Højreklik på højtaler ved uret -> Juster lydegenskaber -> så der hvor du vælger hvilke slags højtalere du har vælger du "avanceret". Derinde er der et faneblad der hedder "ydeevne". Derinde sætter du hardwareacceleration ned til "basic" (nummer 2 mener jeg)..
Nu kører du testen igen så burde det virke. Efter testen kan du bare sætte accelerationen op igen..

Good luck