/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
label instillinger 300 point
Fra : babee
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 23-01-05 19:55

hejsa
jeg har købt labels til cd´er i mærket jac print men kan ikke finde et program hvori de passer nogen der kan hjælpe

ps har søgt på google så ingen der fra tak
300 point for et svar der virker

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 23-01-05 20:05

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=170

hvorfor så nærig med point? 1 er da vist lige i underkanten, hvis man vil have hurtig hjælp.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-01-05 20:25

www.avery.dk design 2000

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-01-05 20:50

hejsa
er der ikke et link på æsken hvori dine labels lå?
eller en firmanavn...
mvh benjamin

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-01-05 20:57

der ligger også et program til dvd/cd labels i nero

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-01-05 20:58

koden på labelsene skrives ind (kender adskillige formater)

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-01-05 21:30

hansjensen læs mit spørgsmål ordentlig jeg har skrevet 300 point for et svar der virker !!!!!! det vil sige hvis jeg få et svar jeg kan bruge forøger jeg med 299 point. har så tit prøvet at spørge og hvor ingen svar var ok så derfor gør jeg sådan

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-01-05 21:34

har nero. men jeg mangler instillingerne til lige netop disse label ediketter. de hedder jac print og så kan jeg jo ikke bruge avery hjemmeside til noget

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-01-05 21:41

ps det er til dvd er det glemte jeg at skrive

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 23-01-05 21:48

Oppe i hjørnet står der ellers 1 point.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-01-05 22:13

Det ser ud til det er en af de umulige hvis du ikke har andet end navnet JAC,men label formatet kan sagtens være repræsenteret i et af brænderpogrammernes label creator,naturligvis ikke under navnet JAC,men selve modellen.evt prøv at downl en prøve version af Roxio label creator,der er en h.... bunke formater
http://www.roxio.com/en/products/ecdc/index.jhtml

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-01-05 22:16

læser du overhovedet ikke hvad jeg skriver hans?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 09:37

Hej Babee

Inde i NEROS label creator kan du selv lave dine egne formater - det benytter jeg mig af. Opmål dine labels, og indtast dette, derefter indtegner du hvor cirklerne er på papiret, og derefter kan du gemme det som et JAC format eller et BABEE format om du vil. Det kan du efterfølgende bare indlæse når du vil lave labels.

NB!!!!!! virker kun på en reg. version af NERO - den skal have et reg. nummer for at virke, men en NERO OEM koster en flad 10'er, så hvorfor benytte gratisudgaven????

Lars

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 24-01-05 10:46

Til babee..
Jeg tror ikke det behøver, at være så svært. Alle skiver (cd/dvd) skal bruge en labels, som er 117 mm i diameter, og det er dine indkøbte labels uden tvivl også.
Der er 2 typer på markedet, enten Full Face, som dækker skiven helt ind til hullet, eller Classic Size, som har et noget større hul i midten.
Du skal gøre som foreslået af ole post. Anvend Design Pro 2000 fra Avery. Har du den ikke kan du kratis hente den på www.avery.dk. Når du har den i hus skal du bare bruge en af deres mange skabeloner, som du direkte kan vælge.
Till Full Face kan de til InkJet hedde f.eks. L 7676, L7760, C 9660, J 8676, J 8570. Til Classic kan det være L6043. De forskellige numre henviser til forskellige papirvalg af etiketter. De kan jo både fåes i alm. hvid, mat foto, foto glossy o.s.v.
Men du ved jo, hvad det er du har købt.
Programmet er aldeles ligeglad med, hvilket mærke af labels du bruger. Den printer bare på den skabelon, som du vælger ud fra Averys sortiment, og som sagt, alle skiver skal have labels på 117 mm.
m.v.h.
kaypia

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-05 11:05

Hej Kaypia

Du har ret i at alle labels er 117 mm i diameter - MEN de kan stå/være forskellige steder på dit labelsark. Og det er sikkert det som er problemet her at de indkøbte ark ikke passer overens med de standarder som Avery elelr andre har lagt ind i systemerne.

Jeg benytter mig af nogle specielle ark med 3 x labels på = 34,1 CM i længden, men fordi labels er rykket i forhold til hinanden er det er standard A4 de er på, og dette ark kan du ikke printe på standard, fordi de alle har 2 labels pr. A4 ark. Derfor lavede jeg min egen labelsmærkat i NERO, og det funker.

Lars

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 24-01-05 11:27

Jamen det har du da fuldstændig ret i Lars, når du bruger et sådant produkt. Hvad er fordelen ved det, er de billigere, bedre eller hvor er fordelen?? Der må jo være en fordel, når du vil have ulejligheden med selv at designe i Nero. Ellers kan man da ligeså godt bruge standardformatet i A4 med to på hver, som direkte kan anvendes i mange programmer.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 11:48

Jeg køber 50 sider for ca. 10% mindre end alm. A4 labels papir koster i DK, men har ud over lidt lavere pris 50 stk. extra CD/DVD labels, og det er nok den største fordel. Jeg fandt dem i Sverige sidste år ved et tilfælde, og fatter ikke de ikke er i DK, men her er Avery + HP jo også meget stærkere end i Sverige.

Det tager ca. 1/2 time med opsætningen i NERO, så er du kørende - du måler simpelt hen bare afstand fra top/bund + Højre/venstre og så laver den et "rough" udseende på din label, som du skriver ud på alm. papir - derefter ser du i modlys om labels passer, og flytter evt. labels layoutet det antal mm som det kræves for at den skulle pase. Ny udskrift - samme rutine og 3 gang bør den være 100% = forbrugt tid ca. 20 min/ 1/2 time + 3-4 styk. alm. papir. Det som gør det lidt vanskeligt er at print margen varierer fra printer til printer (canon 1,8mm HP 2-5mm) og for at gøre det helt besværligt også fra HP model til HP model, og du måler de exakte mm i forhold til papiret, og det driller lidt i starten.

Lars

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 24-01-05 15:51

Jeg kan da godt se den prismæssige fordel, hvis ellers det er god papirkvalitet. Desværre boer jeg ret langt væk fra Sverrig, så jeg vil nok holde mig til 2-labels pr. side. Jeg har heller ikke det helt store forbrug.
Det er egentlig mærkeligt, at producenten ikke har lavet et program som let og enkelt kan kalibrere printeren til disse labelssider, som f. eks. Avery.

kaypia

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-01-05 16:07

jeg kunne desværre ikke bruge nogle af disse svar da det som kaypia siger er papiret der ikke passer. i avery er de midt på siden og mine er unde i venstre margen. men fik det basvaret i mit andet spørgsmål men tak for deltagelsen.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-01-05 16:12

hov det var som larsfohn skriver der er rigtigt og for det svar kan du få 50 point så er der da givet lidt

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 24-01-05 16:14

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 16:26

Hej Babee

Og god fornøjelse - jeg kan se af den anden tråd at du løser problemet med Microsoft Publisher, men fremgangsmåden er den samme.

Lars