/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kradse træ..
Fra : RaB
Vist : 2005 gange
50 point
Dato : 23-01-05 18:21

hvad er et kradse træ lavet af..?? er det bare noget tykt reb, eller hvad...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-01-05 18:44

Det er enten sisal eller hampereb. Sisal finere i det. Du kan sagtens lave et (bedre) selv.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 23-01-05 18:48

okay hvordan..??

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-01-05 18:50

Glemte lige at skrive, at du selvfølgelig skal sætte det på en plade. Det er nærmest lige meget, hvilken slags plade du bruger, især hvis den skal sidde på væggen. Så skal den ikke være for tyk.

Vi har lavet et kradsebræt på ca. 1 x 1,5 m, og det elsker de både at kradse på og ligge på. Den ligger simpelthen på gulvet, et sted hvor vi ikke falder i den hele tiden.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-01-05 19:17

Du tager simpelthen en plade, køber noget sisal eller hampereb der er ca.15 - 20cm større på alle siderne. Så sætter du sisal/hampereb på pladen, folder det yderste ekstra stykke dobbelt og sømmer det på bagpå, så langt ude, at det ikke vipper ind/op. Hvis du ikke lægger det yderste dobbelt, vil det trevle.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 23-01-05 22:01

Man kan også bare tage et stykke Kokustæppe og sætte på en plade eller stålpe.
Put evt nogle Baldrian dråber på, de fås hos dyerhandlen og kaldes Katte parafume.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-01-05 22:43

Det er ikke så rasende lang tid siden der var et spørgsmål næsten nøjagtig magen til. Du skulle have sparet dine surt optjente points og søgt lidt...

http://www.kandu.dk/dk/spg/57958

Hey, vent, det er sku´ da dig selv der er trådstarter begge steder... LOL

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 07-02-05 17:41

Få en rulle/rør der har været tæpper på - tæppeforretninger forærer dem ofte væk. køb et kokostæppe (det er helt sikkert det de fleste katte helst vil sætte kløerne i) og hæft det om. lad gerne højden være fra gulv til loft og sæt en lille plade på der er betrukket med stof.her vil din kat elske at sove

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-02-05 18:44

Nåh, så lige, det var et kradseTRÆ, du søgte. Jeg tænkte på kradsebrædt. Men som thai_dk skriver, så anskaffer du bare nogle rør i en tæppeforretning. Hvis du kan finde nogle andre rør der er større, er de fine til at lave "huler" af. Der skal bare sættes noget plyds-stof på. Du skal stadig bruge en plade, men den skal skæres til, så du får x antal hylder, katten kan ligge på. Og hver plade kan "udhules" (saves væk i midten), så katten kun ligger på stoffet. (sådan var vores købte lavet). Men det er vist slet ikke så nemt som det lyder. Vi har talt om at lave et selv i flere år, men aldrig fået det gjort. Nu har vi bestilt et "gulv til loft" klatrestativ hos kattespecialisten. Det kostede kun 1498 kr., som er billigt i forhol til de andre steder, jeg har set. Og så er det endda større.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 09-03-05 19:04

Hej RaB, jeg har selv lavet et flot kradsetræ til min ene kat, jeg vil anbefale at du kontakter en medarbejder på et trykkeri, eller plastic fabrik! De har nogle tykke pvc rør, der bare skal beklædes med sisal gulvtæppe, (du kan evt. lave flere i forskellig højde).
derefter skal du bare have en fod (evt. dråbeformet) der skal beklædes med sort møbelfilt, tilsidst skal du lave en platform eller en kasse, uden tag der også skal beklædes med sort møbelfilt. Limen du skal bruge er almindelig kontaktlim på sprayflaske...
Har du andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive/ringe...

Venlig Hilsen Sofuzz, sofuzz@email.dk

Kommentar
Fra : lene7500anders

Dato : 17-03-05 04:13

Hej.

Jeg har selv leget "gør det selv keld" og lavet et fantastisk kradsetræ. Hop ned til din lokale tømmerhandel - køb en firkantet stolpe (10x10cm), køb en plade som du skal bruge som bund eller rod lidt rundt i garagen, så finder du nok et eller andet. Gå derefter ud til din tæppehandler blink lidt til ham (hvis du er af hunkøn) og se om du ikke kan få en tæpperest uden beregning... Det er jo ikke meget tæppe der går til, fortæl hvad du skal bruge det til... De har garanteret masser af rester til at ligge.. Søm det fast på bundpladen og stolpen, så har du det bedste kradsetræ...
Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Angoranar

Dato : 02-05-05 13:25

Min kat fik et kradsetræ lavet af noget der lignede gulvtæppe. Det gad den ikke bruge den brugte en træpæl i stedet for.
Den bruger den stadig. HILSEN MIG!