/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
boot cd-rom xp
Fra : graahede
Vist : 1208 gange
50 point
Dato : 22-01-05 14:20

er der nogle af jer der har et godt link til hvor jeg kan downloade en xp boot cd-rom

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 14:26

hvorfor vil du have en boot cd....windows xp cd starter da selv op når man sætter den i og genstarter
Ellers gå ind i din bios og sig den skal boote fra cd drive eller hvad som der står i din bios.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-01-05 14:32

det er en jeg kender der ikke kan starte sin computer op , så var det måske en mulighed

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 14:39

så gør følgende..gå ind i hans bios og ændre boot menuen til at starte op på på hans cd.drev...men det kan godt være han skal formatere sin comp hvis den ikke vil starte op i windows...man kan vist nok gå ind og lave en repair wondows..men det virker ofte ikke og ender alligevel med en format.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-01-05 14:56

hvad skal man skrive for at formattere

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 15:18

man skal ikke skrive noget...hvis det ER en windows xp cd rom du har og du har valgt at boot fra cd.en så burde den selv gå i gang hvis du lige trykker på en tast som den beder om når den starter op og så er det bare at følge trip trap træsko hvad den spørger om undervejs !

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 15:19

ellers skal du når du står i komando menuen skrive format c: eller hvilket drev du nu har wíndows på.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-01-05 17:06

xp start disketter kan du hente her
http://www.bootdisk.com/

Accepteret svar
Fra : gril

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-05 20:57

Nede i bunden kan du finde 6 boot disketter til xp pro vis du ikke kan boote
fra cd drevet men det kan man fra de fleste nyere pc'er
ellers>

(1)
Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom, kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente
bootdisketter til xp(se>(7),når pc'en booter op igen så tast på en tilfældig
tast når den spørger om du vil boote(i bunden af skærmen) på win cd'en
Sådan vil det se ud når du kommer ind i opsætnings menuen
det er næsten det samme i XP pro og XP Home>
http://techrepublic.com.com/5100-6270-1040583.html

(2)
Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

(3)
Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation tast enter, indstaller xp?/FORMAT)

(4)
Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

(5)
Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.

(6)
Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny installation>
denne gang skal du ikke taste på en tilfældig tast når den
spørger om du vil boote fra cd'en den foresætter auto med
indstallationen.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under
opstart,forskæligt fra bios til bios,mest almindeligt er
(DELETE eller F10 måske F1)
andre mulighedder>

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Patitionere med XP>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

(7)
XP Pro og XP home boot diskette sæt>
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=e8fe6868-6e4f-471 c-b455-bd5afee126d8&displaylang=da

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=55820edb-5039-495 5-bcb7-4fed408ea73f&displaylang=da

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 22-01-05 21:27

Tak for svaret gril.
også tak for svarene til jer andre