/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom com = SP 2 ??
Fra : CCjunior
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 22-01-05 13:24

Min computer syntes at være blevet langsommere efter at jeg har installeret SP2. den er længerer tid om at åbne sider osv.. er der andre der har erfaringer med dette og er der ngoet at gøre. jeg har ikke hverken vira eller spy ware på computeren så det er ikke derfor..

Junior

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-01-05 13:40

.. Igen, igen .. SP2 skal man holde "nalderne fra" .. du er ikke den første .. og du bliver garanteret ejheller den sidste.

/PG

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 22-01-05 13:44

Havde også installeret SP2, men oplevede mange underlige ting derefter, bl.a. mange uhensigtsmæssigheder og langsomme processer.

Er nu med holdet, der bruger dette slogan:

"Jeg er også gået tilbage til normale tilstande uden SP2!"

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-01-05 13:46

hehe.. kan godt være det ender med det...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-01-05 13:46

Afinstall SP 2 og tag en brugerdefineret opdatering,hold dig til sikkerheds pakkerne

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-05 13:49

Uden SP2 får du ingen af de seneste opdateringer til WindowsXP og udsætter dermed din PC for en stor sikkerhedsrisiko.
Jeg har kørt med SP2 og har ligesom alle andre oplevet problemer af den ene eller anden art.
Hovedsagligt er det ældre hardware, som er skyld i problemerne. Ingen af de nyere maskiner jeg har sat op har haft nogle problemer.
Om kort tid kan man slet ikke købe en WindowsXP uden den indeholder SP2 fra starten.
Så det med at holde nallerne væk, det er det samme som at leve med en gammel lås på døren, fordi man ikke forstår at bruge nøglen til den nye.
Konsekvensen er derfor at man i stedet for sikkerhed skal leve med en kæmpe risiko når man efterlader sit hjem (I dette tilfælde hver gang du sætter din PC på internettet) Så mit råd er følgende:

Find producenten af din hardware...
- Få opdateret firmwaren i evt. CD-ROM, Brænder, Router etc.
- Opdater bundkortets bios
- Hent de nyeste drivere til bundkort, skærmkort, lydkort, netkort osv.

Når alt er opdateret til det nyeste, vil du sandsynligvis opleve at det hele kører som det skal - Også med SP2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-01-05 14:16

hmm eneste problem jeg havde var at finde ud af hvorfor numlock ikke ville låse/låse op -- det rettede sig ingen problemer med sp2 ( so far - og har brugt den fra første dag)

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-01-05 14:52

Download XP2 se : CarstenGP inlæg !!

Hilsen C....

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-01-05 15:01

Det der vrøvl med sikkerhedsopdateringer hvis du ikke har SP 2 ,skal du ikke tage dig af.Man kan mage sin PC på 2 måder,enten konfigurerer man sin PC så den kører på SP 2(microsofts) vilkår ,eller man konfigurerer SP 2 efter sin PC.,og når nu nogle af de install ikke vil køre optimalt med SP 2,hvorfor så install den?Men dette er sikkert ikke sidste gang det er opp at vende

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-01-05 15:19

Dette er indholdet i SP2:
http://www.microsoft.com/technet/security/prodtech/winclnt/xpsp2.mspx

Alt det, SAMT alt det der tilføjes løbende (som enkelte opdateringer) får du KUN, hvis du har SP2.

Der er dem, der tror at de er sikre uden at installere SP2, men de fleste bliver klogere.
- Desuden er de "mums" for hackere. Der er selvf. også hackere i DK.
- Og de vil da elske, hvis du lader være med at installere SP2.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-01-05 15:34

Se. http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx det giver en god forklaring!! Husk at skan for skidt før instalering ??

Hilsen C....

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-01-05 17:11

CarstenGP
Hvad gjorde du for 1/2 år siden?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 22-01-05 19:06

For et halvt år siden var der ikke nogen, der havde fundet de huller i sikkerheden, som hackerne bruger alt deres tid på at finde.

At nogen er halvhjernede og vil leve med sikkerhedsrisiko er deres egen sag. Men at sidde at anbefale andre at være lige så bløde i skallen, er da fuldstændig idiotisk.

olepost, du er da vist ikke klar over hvor meget virus- og hackeraktivitet er steget inden for det sidste halve år?
- Men tåg bare rundt i din egen lille verden, indtil du pludselig finder ud af at der er nogen, der har rodet rundt i din harddisk og slettet dine filer. Men lad være med at få det til at lyde som om det er ligegyldigt at sikre sig.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-01-05 19:14

CarstenGP
Det er hørt. Du kan ikke sige det stærk nok!!

Hilsen C....

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-01-05 20:12

Ja ja,sproget er da ikke noget i vejen med

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 23-01-05 02:06

Hej
det kan godt være du spiller mere "klog" end andre men om du har eller ikke har sp2 er intet med virus eller div at gøre Hvis du har et godt og opdat virus program, god firewall og en opdat Ad-Aware SE Personal ( og du bruger den )), ja så køre det sku lige så godt , som med sp2..
Jeg lever næsten af at lave pc for andre , så mmon ikke jeg kender bare lidt til det ??
Lad os dog tale pænt til alle , det er jo et sted hvor de fleste gerne skulle ha hjælp
Gode og venlige tanker herfra......

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 23-01-05 08:41

hvor er lige hjælpen til sprøgsmålet?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 23-01-05 09:28

Nielsjs.????????????

Accepteret svar

Fra : nielsjs Dato : 16-10-04 21:36

Hej
Jeg kan ikke se at der er den helt store grund til at opdatere.
Specielt ikke hvis man kører et anti-spy program en gang imellem. F. eks. ad-aware.

1 Kommentar

Fra : nielsjs Dato : 16-10-04 21:48

Til Emmesen
Hvorfor skulle man starte på en frisk XP bare fordi man lige har andre programmer kørende end dem fra Microsoft. Det kunne dog være de skulle bruges. Og så kommer de jo i konflikt alligevel hvis man installerer dem igen.
(Det er ikke så hårdt ment som det er skrevet). Det er slemt nok endda med de programmer der bare har et par år på bagen.

???????????????????????????????????????

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-05 22:18

Tak for svaret CarstenGP.

jeg har valgt at formaterer skidtet og det hjalp.. havde nok for meget ragelse til at ligge og flyde...

Junior