/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad for et bundkort/cpu skal jeg vælge:
Fra : poulgrandahl
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 22-01-05 13:14

Hvad for et bundkort/cpu skal jeg vælge:

NR.1. Bundkort: Asrock P4S61.
CPU: Intel Pentium 4 3000/800 MHZ.

Eller.

Nr.2. Bundkort: KBV- 8X ,AGP, 6x USB 2,0 , SATA.
CPU: ATHLON 64 3200+

Håber på at få et professionelt svar.
På Forhånd Tak.
MVH. PG

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 14:30

Jeg ville vælge pentium 4 hvis jeg var dig..den har de 800 mhz fsb som er godt hvis du multitasker og den kan bedre overclockes...bliver heller ikke så varm som amd.

Og ang 64 bit cpu så er der faktisk ikke rigtig noget som er lavet til den slags cpu i nu.

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 22-01-05 16:04

Tak, for din interesse, CyberfishY. Håber at høre flere indlæg om mit valg.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 22-01-05 16:18

Det er ingen problem da poul !

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 22-01-05 17:57

det med at sige hvad der er bedst er en svær en....

hvad siger din pengepung?
hvad skal du bruge din pc til?
hvorlænge vil jeg have den?
kan det jeg har "spille" sammen med det nye? (se igen nr1)

ex. mit grafikkort er 4x AGP og jeg vil ikke købe nyt, er det så nødvendigt med 6 el. 8xAGP

Accepteret svar
Fra : plb

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-05 17:24

CyberFishY, du er da vist galt i byen! Intel er bagefter AMD pga. deres cpu'er bliver for varme
jeg køber snart dette bundkort og cpu:
MSI K8N Neo2 Platinum -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121643
Athlon 64 /AMD64 3200, 2 GHz

AMD'en vil virke hurtigere til spil, og de manglende GHz vil du ikke kunne mærke pga. den måde amd har designet deres cpu'er.
men det er svært at svare på eftersom det er en smagssag om man er til Intel eller AMD.

PLB

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 24-01-05 17:48

ja jeg vil sku holde lidt med PLB det er da lidt af et svar CyberFishY kommer med,det bunder da vist i hvordan amd"s cpu opførte sig for 2-3 år siden siden T-bred kernen kom frem har amd ikke haft problemer med varme cpu"er,men det har intel tilgengæld haft sidste år da de lancerede prescot kernen den kunne man spejle æg på
jeg personligt vile vælge amd løsningen,dels fordi jeg selv er til amd men også fordi du får simpelhen "mere" for pengene

Kommentar
Fra : Yascin

Dato : 30-01-05 00:28

Jeg vill alligevel vælge amd da man får mere for prisen og desuden har det motherboard som nævnes sammen med amd osse sata til harddisk og computeren bliver ikke meget hurtige end det tyndste link på systemet.

Godkendelse af svar
Fra : poulgrandahl

Dato : 31-01-06 01:29

Tak for svaret plb.