/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvilken knallert ??
Fra : huntermis
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 22-01-05 08:29

har en kolega der snart skipper bilen til fordel for en knallert .Han køre faktisk kun til og fra arbejde ca 6 km hver vej
han har set ( og prøvet et par stk af de eu30 og eu45)
men han siger nu at han faktisk hellere ville have en af de gode gamle gear knallerter og så er spg nu
hvilken knallert synes i han skal vælge
jeg har selv forslået en Suzuki Dm50 eller en honda cd50

men er der nogen der kan give et rimlig bud på hvilken han skal vælge for de er jo ikke nye

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-01-05 11:12

DM50 blev solgt helt op I 1990’erne så der kan man da få noget forholds nyt. Men den har en svaghed bagnavet, det slides hurtigt. Dog kan der stadigvæk fås reservedele til den, men selve den elektroniske regulator til tændingen kan ikke fås.

honda cd50 er der imod gamle. Og svære at få reservedele til, dog ikke motoren da den dag i dag benyttes på Mad Ass.

Så mit råd er at han køber en Mad Ass da den handles som en 30 og en 45 knallert.

http://www.stevensmcshop.dk/knallerter.html
http://www.dansverksted.dk/shop/default.asp?ProductID=260

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-05 11:14

Suzuki Dm50 eller en honda cd50, er da en mulighed, og jeg ville vælge Yamaha FS1, til den fåes alle reservedele og de er billige, den har 4 gear og er en rigtig mandeknallert, han kan selvfølgelig også vælge en Puch Maxi, som også er billig i reservedele, og så enkel og robust at alle kan lave den, men den er jo uden gear.
En moderne knallert er jo Derbi Senda som 45 knallert, den har 6 gear, og fåes nu også i ny som 30knallert, men han skal kun vælge den hvis han er ret høj, for den er tung og har en høj "indstigningshøjde."
VH Palle Hansen
PS: Kører selv på FS1 og Senda

Accepteret svar
Fra : cloud

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-05 08:50

han kunne osse købe en kreidler 1,2HK..men delene er ret dyre til sådan en!men den kan holde til at blive tunet...
Eller en suzuki k50...de kan holde tilat blive tunet og delene er mindre dyre...men jeg selv vil forslå en yamaha 4-gears. de kan tunes..og de kan holde tildet...og så er delene ret billige i forhold til de andre...

Godkendelse af svar
Fra : huntermis

Dato : 16-02-05 21:34

Tak for svaret cloud.

det blev til en yamaha 4-gears som faktisk blev købt meget billig til 3000 kr
og den står flot og er lige blevet renoveret og den køre godt ca 50 km uden at der er pillet ved den
så han er godt tilfreds

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 19-02-05 14:21

hehe..okay..ville jeg osse have valgt..:D