/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Delvis refundering af telefon og interne~
Fra : anithus
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 20-01-05 22:20

En veninde og jeg har lige startet en I/S virksomhed. Vi bruger meget vores private telefon og internet ifm opstart og drift af virksomheden. Har vi mulighed for at trække nogle af disse udgifter fra??

Anitta
www.filabel-baby.dk

Accepteret svar
Fra : LeifHansen

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-05 22:45

Ja så absolut.

I kan fratrække samtlige udgifter løbende i bogføringen og modpostere f.eks. ved årsafslutningen det beløb som skattevæsenet siger at man bruger privat. Dvs kreditere på driften og debitere under privatforbrug i balancen, gerne på en selvstændig konto. Husk momsen der skal betales af privatandelen. Se http://erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=102969 for beløbet.

Mvh Leif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 23:09

ja du kan få yderligere informationer hos told og skat

Godkendelse af svar
Fra : anithus

Dato : 20-01-05 23:48

Tak for svaret LeifHansen.