/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Ronson lighter reservedele
Fra : Ole
Vist : 13696 gange
220 point
Dato : 20-01-05 21:24

Jeg har et par Ronson Varaflame hvor ventilerne er utætte, så jeg ønsker at købe nogle nye ventiler, men kan ikke finde en forhandler eller grossist. En tur rundt på nettet hjalp ikke, så jeg håber der er en her som kan hjælpe med en forhandler eller grossist.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 20-01-05 21:31

Det er vist noget, man skal stjæle sig frem til (har jeg hørt)

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 230 point
Dato : 20-01-05 21:38

Hej Ole

Du får et link her, hvor du kan få repareret din lighter:

http://www.hbagentur.dk/web/ronson/nyhed.htm#

Jeg havde også sådan en, med samme problem, med utæt ventil. Efter 8 dage fik jeg at vide, at det ville koste ca. kr. 600,00 - 700,00

Jeg valgte at droppe reparationen. Jeg køber i dag 3 ligthere for kr. 10,00. Nogle af dem kan enda genfyldes flere gange, inden de "dør" med gnisten. Jeg ved godt, at det ikke er det samme, at ha' en engangslighter.

Jeg fik til mit jubilæum, for mange år siden, en Cartier ligter, som kostede over kr. 2.500,- Den blev også utæt i ventilen. Det ville koste ca. 1.200,- at reparere den.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-01-05 21:59

Hej Ole. Jeg har brugt Ronson i rigtigt mange år. Det sker at de blir utætte både i hoved og røv. Men jeg har altid kunnet få dem repareret igennem min lokale tobaks-forretning. At prisen for reparationen så kan betale 100 éngangs-lightere, er så noget andet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 23:13

dyr affære - men det er jo muligt at få den repareret - guldsmede osv - eller ringe og få tilsendt hvad man skal bruge (ved at man kan hos bla georg jensen )

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-01-05 01:59

Hej Ole

Hvor bliver du af?

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 22-01-05 16:17

Hej Frank

Tak for dit svar, det jeg søger er ikke et sted for reparation, men derimod et sted hvor jeg kan købe reservedele,
mvh
Ole

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-01-05 12:19

Hej Ole

Jeg tror ikke at Ronson sælger reservedele til deres egne produkter, men du har da lov at håbe.
Held og lykke i din søgen.

Mvh
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Ole

Dato : 15-02-05 12:02

Tak for indsatsen, jeg leder stadig videre, der er ikke nogen som ved noget, har også prøvet i udlandet

Kommentar
Fra : JENS-jensen

Dato : 23-10-06 12:49

Hej Ole. Jeg har 8-9 stk brugt Ronson de 4 af dem virker og resten har jeg brugt som reservedele
ved du hvor man kan få fat i dyser og ventiler
venlig hilsen jens jensen skagen

Kommentar
Fra : jensimand

Dato : 21-06-13 15:02

der er reservedele til salg på ebay
påfyldningsventil til varaflame/lady med videre med b studs - samt værktøj
samt flamme kontrolen og et værktøj ved kommende selv har udviklet