/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtvogterne
Fra : sprit73
Vist : 1256 gange
50 point
Dato : 19-01-05 10:15

Hej,

Jeg vil gerne vide, at når jeg skal indtage 20 point om dagen ifg. vægtvogterne, skal jeg så ramme så tæt på de 20 som muligt (uden at gå over) eller skal jeg holde mig så langt under de 20 som muligt?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-01-05 10:33

Desto længere du holder dig under 20, desto mere vil du tabe.

Det som er så smart ved vægtvogter systemet er at det har gjort alt det omkring Kilojoule (KJ) og energi indtag let forståeligt, ved at omregne det hele til nogle simple tal som vi alle kan forhode os til.

Så hvert point representerer ganske enkelt KJ.
Hele ideen er ganske simpelt at du skal indtage mindre KJ (energi) end du bruger. Derfor får du også flere point til at "spise" hvis du dyrker motion.

Hvis du kan "holde det ud" skal du holde dig så langt så muligt under de 20 point.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 19-01-05 10:34

Jeg tror du skal tage så tæt på som du kan. Hvis man ikke spiser noget går kroppens forbrænding i stå og så taber du dig ikke lige så meget. Så du skal prøve at holde kostplanen istedet for at sulte dig

Kommentar
Fra : llo

Dato : 19-01-05 10:34

Det betyder, at du skal holde dig under 20 points dagligt, dog med mindre du har motioneret og optjent bonuspoints, eller du har sparet points sammen i løbet af ugen - du må jo gemme 4 points dagligt til senere brug.

Håber det var en hjælp!

Lone

Kommentar
Fra : llo

Dato : 19-01-05 10:36

- når jeg skriver "under" 20 points, mener jeg et sted imellem 16-20 points dagligt, alt efter om du vil gemme. Men du må ikke komme under de 16 points.

Lone

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 60 point
Dato : 19-01-05 11:43

Hvis du må få 20 point om dagen, er det sådan, at du må spare 4 point pr. dag, og på den måde f.eks. samle sammen til en lørdag med lidt mere fest og farver. Dog skal de opsparede point være brugt inden du påbegynder en ny 7-dages periode. D.v.s. 20 point om dagen i 7 dage, giver 140 point på 7 dage, og de skal alle være brugt på disse 7 dage.
Hverken mere eller mindre. Jeg har nu gået hos vægtvogterne i ca. 1 år, - og taber stille og roligt på denne måde. Jeg er efterhånden så gammel, at det er meget svært at slippe de ialt 45-50 kilo jeg helst skulle af med, - men jeg skal nok nå det. Og jo langsommere det går, ca. ½-1 kg. pr. uge, jo bedre følger huden med, - så rynkerne ikke bliver så slemme.
Overvej at melde dig ind, - du vil hver uge få mange gode råd med på vejen, - bl.a. om bonus-point (motion), - og bliver på en fin måde holdt til programmet.
Husk at drikke ca. 2-3 liter rent vand om dagen, afhængig af hvad din udgangsvægt er. Det modvirker forstoppelse.

Held og lykke med vægttabet.
Ammitz

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 19-01-05 11:46

min kæreste er på det samme i øjeblikket og hun siger man skal hold sig på de 20 pga.

Harlekins citat !Hvis man ikke spiser noget går kroppens forbrænding i stå og så taber du dig ikke lige så meget. Så du skal prøve at holde kostplanen istedet for at sulte dig"

Der må højst være 4 point fra de 20 hvis du ikke lige kan spise så meget en dag eller 2...måske skulle du prøve at spise en lille musli bar som giver de sidste 4 point eller noget.

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 20-01-05 11:27

Tak for svaret Ammitz.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-01-05 11:34

Er det ellers noget der virker? Vægtvogterne altså.
Hvor hurtigt taber man sig med det program?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-01-05 14:44

Det var så lidt sprit73, - og til Harlekin: Vægtvogterne er bl.a. dig og mig og alle andre, som lever efter dette pointsystem, - vi vogter alle vægten, - og om det virker er helt op til dig selv. Men nogle er skruet sådan sammen at de taber hurtigt og andre taber langsomt, - også selv om pointene overholdes. Det er bl.a. ikke alle som motionerer samtidig med kostprogrammet, - det gør jeg ikke. De som motionerer taber oftest hurtigere.
Overholder du dine daglige point, som beskrevet tidligere i tråden, - uden at du indtager andet end det du skal, - kan du ikke undgå at tabe dig, - men meld dig ind og mød hver uge op din klasse, så får du både skriftlig og mundtlig vejledning og inspiration, - og her vil du også kunne blive korrigeret når du har fået galt fat på noget, - og det sker ikke så sjældent, at noget er smuttet undervejs.
Husk den eneste du snyder ved at snyde fra programmet, det er dig selv!
Ammitz