/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvor sikker er denne adgangskontrol?
Fra : Vismanden
Vist : 454 gange
80 point
Dato : 18-01-05 23:29

Er der nogen der uden videre kan komme ind på den "hemmelige" side her:

www.sarva.1go.dk

Det er selvfølgelig min egen side, bare for at teste om det er sikkert, og der er kun et billede på den "hemmelige" side.
Så ikke noget hemmeligt og spændende, bare en test.

Jeg prøvede at reape siden med dette web reaper program: http://www.webreaper.net/

Men det kunne jeg heldigvis ikke.

Er der andre programmer der kan?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-05 00:07

Pæn gif-fil af en politimand.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 19-01-05 00:38

Ja men det er jo ikke den man skal se
Jeg har lagt en .html side ekstra ind i min root mappe hos min udbyder, og adgangskoden er hvad jeg nu har kaldt siden f.eks:

34535636346.html

Og den skal man kende for at komme ind.

Og spørgesmålet går så på om man kan med et program let kan komme ind på siden.

Men jeg går ud fra at du godt vidste at det ikek var billedet af politi manden der skulle ses

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-01-05 01:36

Ja, det vidste jeg godt - for billedet kommer i popupvinduet, og jeg har ikke prøvet med et program, kun kigget i koden og set efter om noget blev lagret i Temponary Internet Files.
Der ligger intet, så det bliver interessant at følge i din tråd her.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 80 point
Dato : 19-01-05 06:22

Den er ok. Men var det nødvendigt er jeg ikke i tvivl at man kan,
eks. med et script der prøver sig igennem alle de filnavne der nu kunne være,
det ville måske tage sin tid men, 1go-serveren svarer jo hurtigt igen med 'HTTP 404' (side ikke fundet).
i boksen kan det ses at filen skal slutte på .html
dog er det muligt at 1go vil blokere, hvis man nu lige pludeselig sender et par 10000 forespørgelser
til sider der ikke eksistere, who knows !
Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 21-01-05 15:59

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-01-05 17:41

Selv tak
Her er en effektiv måde, hvis at man kan bruge det på 1go
Beskyt din hjemmeside med password http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

Mvh. Jørgen