/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Kreatin og Protein på samme tid..godt el~
Fra : 10.Totti
Vist : 2572 gange
60 point
Dato : 18-01-05 23:23

kan der ske noget ved hvis man tager protein pulver og kreatin piller samme dag???hvornår ska kreatin indtages...før eller efter træning??? det er disse 2 produkter:
Phytochem Prolact indeholder den bedst genopbyggende protein sammensætning. Den fås i smagsvarianterne banan, vanilie, chokolade & jordbær. Ingredienserne er 90 % Whey (Valle)Protein. Tørret glykose sirup. Wheypowder. Aroma. Lactalbumin er den bedste protein som fås på markedet i dag. Den er nem at optage og er derfor et fremragende supplement til folk som dyrker sport intensivt. PROLACT er næsten uden fedt og indeholder ingen purin eller sukker. PROLACT blandes med mælk eller vand. 2 sødestoffer sørger for at denne shake smager fremragende, uden at være bitter eller ulækker sød.

Indhold: 1.000 Gram

Her er et skema over indholdet pr. 100 Gram
PROTEIN 75 G
KULHYDRATER 9,5 G
Fedt 1,5 G
Energi/kal 1560kj/372

Kreatin i kapsler
Phytochem 100% Monohydrate Kreatin, er som navnet antyder 100% rent kreatin. Kreatin er et produkt sammensat af aminosyrene Glycin, Arginin og Methlonin, som bliver dannet i leveren. Kreatin er en vigtig energi reserve for muskulaturen. Ved brug af kreatin som tilskud forbedrer man genopbyggelsen af muskulaturen og ens udholdelsesevne. Kreatin er specielt velegnet hvis man træner ofte og derved forbrænder musklernes kreatin, dette bevirker at musklerne føles trætte.

Indhold: 230 Gram. / 250 kapsler

Anbefalet daglig dosis: 3-4 kapsler i forbindelse med måltider

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 19-01-05 00:03

har tænkt mig sån her......en glas protein om morgen..og en pille inden morgenmad....og så en pille til forkost ved 12tiden....og et glas protein inden træning ved 3tiden.....og så en pille inden aftensmaden...og et glas protein inden jeg går i seng......men det er kun mandag til fredag jeg træner...ska jeg så la vær med og tag noget protein og kreatin piller i weekenderne?? er der noget krav på hvor lang tid man ska tag de piller og pulver.....har tænkt på hvis jeg køber sån en bøt protein og en bøt piller om måndende i 3-4 månder...er det så fint???

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 19-01-05 00:05

det der protein pulver....er det ik fint hvis jeg tager 4-5 teskefulde par glas??? er 1,80 og vejer 60..

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 60 point
Dato : 19-01-05 10:10

Der er slet ikke noget problem i at bruge proteinpulver og kreatin samtidigt. Det er der mange der gør.

Kreatinen har den største effekt lige efter træning (ifølge http://www.motion-online.dk/kost_og_tilskud/kosttilskud/kreatin_indtaget_lige_efter_traening_er_mest_effektivt/ ) men hvis det er piller du tager, så går der jo noget tid før de bliver optaget i kroppen i forhold til pulver, så det kan da være det er bedre at tage dem inden du starter træning.. bare et gæt.

Du kan læse om hvordan kreatinen virker og hvordan det skal tages her: http://www.motion-online.dk/kost_og_tilskud/kosttilskud/er_kreatin_skadeligt_-_og_virker_det%3f/

-klip-
Hvor meget skal man indtage?
Der er generelt foreslået to modeller for indtagelse. Den klassiske går på at man har en "loading-fase" på 5-7 dage hvor man indtager 15-20 gram om dagen. Herefter går man over til at indtage 2-3 gram pr dag som vedligeholdelse. Den anden model går på at man indtager 4-5 gram per dag konstant uden at have en "loading-fase". Undersøgelser tyder på at der på denne måde går lidt længere tid inden man opnår optimale koncentrationer i muskelcellerne. Til gengæld vil de herefter være lidt højere.
-klip-

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 19-01-05 15:07

okay men kan der ske noget ved og tag det som jeg har tænkt mig

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 19-01-05 15:25

Det er fint som du beskriver det. Proteindrikken skal du ikke tage de dage du ikke træner, men kreatinen skal du have hver dag for at holde kreatin niveauet oppe.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 19-01-05 15:27

okay...har hørt noget om man ska holde en uges pause efter 6uger med kreatin...gælder det os ved piller

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 19-01-05 15:28

kan jeg endelig stop når jeg vil...både med pillerne og protein drikken?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 19-01-05 16:09

ja det med pausen er rigtigt nok. Når du har taget kreatin i et stykke tid (ca de 6 uger) så bliver effekten mindre og så kan du holde en pause. Når du så starter på det igen så har de samme effekt som da du begyndte.
Om det er piller eller pulver spiller ingen rolle mht pausen.

Og du kan da stoppe når du har lyst ja.

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti