/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke åbne filer
Fra : lowope
Vist : 2200 gange
270 point
Dato : 18-01-05 20:41

Jeg kan pludselige ikke åbne filer fra Adobe Reader, Power Point eller Media player, som jeg modtager pr. mail, eller som jeg vil åbne via Internettet.
Jeg kan godt åbne filer, der er gemt på computeren.
Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 18-01-05 20:49

Det er muligvis fordi, at outlook (går ud fra det er outlook ekspress) ikke tillader, at modtagne filer åbnes, grundet sikkerhed. Men hvis du går ind i outlook, og så under funktioner, finder du nederst indstillinger. Der går du under fanebladet sikkkerhed, og der er et flueben som tillader, at modtagne filer åbnes... Håber du kan bruge det!

\\Christian

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 18-01-05 20:54

Jeg benytter ikke outlook ekspress, men bare yahoo mail. Har ikke oplevet problemerne før. Heller ikke mht. at åbne filer via Internettet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-01-05 20:56

Hejsa

Prøv at åbne Internet Explorer! Gå ind under Funktioner > Internetindstillinger> Programmer! Der skal være flueben i Internet eksplorer skal undersøge om den er standardbrowser!

Og så klikker du på nulstil webindstillinger
Klik på anvend og ok

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 18-01-05 21:05

Hej Brian

Det virkede desværre ikke. Er der andre forslag?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 21:13

dine sikkerheds indstillinger i IE kan være for lave !

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 18-01-05 21:22

Hej miritdk
hmm, det ved jeg ikke, hvordan jeg skal finde ud af.. Jeg er ikke nogen haj til det her.
Men hvis jeg prøver at åbne et pdf-dokument, så siger den at filen ikke findes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 23:46

visse filer understøttes ikke af yahoomail - prøv at gemme den for eks på skrivebordet og åbn.
Dette er blot lige en indskydelse - da jeg selv har oplevet det

du er ellers i stand til at åbne for eks pdf filer ikke ????? ........ du kan evt have fejl på adobe eller lign.

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 19-01-05 15:00

Jeg har aldrig haft problemer med at åbne pdf, power point via min yahoomail før, så det burde vel stadig kunne lade sig gøre.
Adobe og power point virker fint, hvis jeg åbner noget, som allerede ligger på computeren. Det er kun via mailen eller via hjemmesider, at det ikke vil åbne.

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 03-02-05 14:07

Hjææælp, jeg er ikke sluppet af med dette problem endnu...

Kan stadig ikke åbne vedhæftninger i yahoo-mailen og dokumenter på hjemmesider.. Håber der er nogen, som har en idé, om hvad jeg skal gøre?!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 15:57

så vidt jeg kan se - skal du nok vælge at gemme på din pc - eller oprette dokument i yahoo mail.
Tror ikke det er yahoo der er noget galt med - har du sikret dig at dine programmer er ok ????
Prøv at opdatere adobe -

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 13-02-05 13:10

Abobe er opdateret, men det hjalp ikke. Problemet fortsætter...også i excel, power point og media player..

Kommentar
Fra : hugj

Dato : 17-02-05 03:08

Lyder ikke rart. Har du tjekket dit virusprogram fornyligt mht. modtagne, mærklige filër, feks. netsky eller andre åndssvage programmer der er lavet for at genere os.
Prøv at slette alle opdateringer før problemet opstod, opdater igen og se om det løser problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 09:13

yahoo har en sikkerhedspolitik der gør at det er nødvendigt at lige gemme i en yahoo mappe - eller på din pc først - derpå kan du åbne som du har lyst til hvis alt ellers er i orden

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 17-02-05 11:11

Til hugj: Jeg kørte et virustjek, da problemet opstod, men det viste ikke noget. Når du siger, jeg skal slette alle opdateringer, mener du da f.eks. service pack 2? Jeg kan ikke huske, om den blev installeret før, men det tror jeg.

Til meritdk: Jeg kan åbne de selv samme vedhæftninger via yahoo på alle andre pc'er end min egen, så det burde ikke være yahoo's sikkerhedspolitik. På min egen virker det nogle gange at gemme på pc og derefter åbne, men andre gange ikke. Hvis jeg prøver at gemme i yahoo dokumentmappen, så vil den ikke.

Jeg er kommet i tanke om, at problemet opstod lige omkring, at jeg prøvede at åbne en fil sendt fra en mac, og det ville den ikke. Kan det have ændret noget på nogle indstillinger? Det er bare en tanke...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 270 point
Dato : 17-02-05 11:28

Slet midlertidige filer :

I din browser åbner du menuen : Funktioner->Internetindstillinger... vælger fanen Generelt og trykker på [Slet filer] (sæt flueben ved; Slet alt offline indhold)

Prøv også at resette dine indstillinger i fanen Avanceret samme sted : [Gendan standarder]

Foretag evt. en oprydning i din registreringsdatabase med dette lille program : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 20-02-05 18:10

Juuubiiiii, endelig virker det hele, som det skal igen. Jeg ved ikke, hvilken en af molokyles svar, som gjorde udfaldet, for jeg prøvede alle tre ting, men en eller flere gjorde udfaldet. 1000 tak!

Godkendelse af svar
Fra : lowope

Dato : 20-02-05 18:16

Jeg ved ikke, hvilken en af de tre ting molekyle foreslog, som virkede, da jeg prøvede dem alle med det samme. Men et eller andet gjorde udfaldet, og jeg er vildt glad. 1000 tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 18:17

husk så at acceptere svar eller græder molokyle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 18:18

ajiiiiiiiiiii - de kom først frem nu - så ikke skælde ud - haha

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-05 18:24

Kun glad for, du kunne bruge mit svar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 20-02-05 19:34

Det er i orden... Jeg kom også til at gentage mig selv lidt, men jeg er førstegangsbruger her på kandu, så jeg skal lige lurer proceduren. Men jeg er super glad for svaret! Tak!

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 20-02-05 19:39

Jeg ved godt, at jeg måske ikke bør spørge dig om et nyt spørgsmål, men du kan jo bare undlade at svarer... Jeg tænkte bare på, om du vidste, hvorfor jeg pludselig havde dette problem? Kunne det være service pack 2 eller filen jeg modtog fra mac'en eller noget helt andet?
Som sagt du behøver ikke svarer.