/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvilken mobil skal jeg vælge
Fra : mobergkl
Vist : 624 gange
200 point
Dato : 18-01-05 19:46

Skal ud og købe ny mobil. men hvilken skal jeg vælge. Sony ericsson k 700i eller Nokia 6230. Hvad for en har det bedste kamera?? Eller måske skal jeg vælge en hel anden. Men der skal være mp3 og kamera i mobilen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-01-05 19:46

Jeg er generel tilhænger af nokia... Og deres 6230 er blevet rost af mange... Så den vil jeg gå efter!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-05 19:48

6230 helt klart

Kommentar
Fra : mobergkl

Dato : 18-01-05 19:52

men er kameraet bedere i nokia end i SE k700i

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-01-05 20:05

Så vidt jeg kan se er kameraet i k700i 1mp... Kunne dog ikke finde nogle specs omkring 6230'eren... Men jeg har en kammereat som har vist mig nogle billeder taget med det kamera... Og de var altså gode... både opløsning og kvalitet...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-01-05 21:00

Se denne side... Her kan du selv sammenligne billeder, der er taget med de forskellige telefoner.
http://www.sprites.dk/

Jeg ville dog alligevel vælge nokia, selvom skærm- og kamerakvaliteten på k700i er bedre...
Nokia understøtter udvidelse af mmc kort, hvilket er vigtigt, hvis du vil bruge telefonen som mp3-afspiller, det gør k700i ikke.

Se evt. http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=34131&highlight=Overvejer+DU

Her har man sammenlignet telefonerne.
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-05 21:15

nokia 6230 65536
eller er det nokia 7610 1mil

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-01-05 21:16

rotw, det er antal farver som skærmen har, og intet med kameraet at gøre...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-05 21:18
Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 19-01-05 16:51

Hey. Jeg ville vælge K700i, da man kan få et utal af applicationer til den. Bla. kan du få Internet explore.

- Kan få fede applicationer

- MEGET større skærm

- God lyd

- God billedkvalitet

- godt kamera

- Understøtter stortset alle Java spil/applicationer.

Men der er dit valg.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 19-01-05 17:19

Ja k700i understøtter en masse gode applicationer, jeg har selv en 6600, her kan jeg også installere en masse spil og applicationer. Dog skal man betale for disse (ikke alle) - og det er ikke billigt... Desuden er det kun sjov i starten, herefter benytter du ikke denne mulighed længere..

MVH
Thomas

Accepteret svar
Fra : zaibotdk

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-05 17:57

Kameraet i k700i er IKKE bedre en 6230´eren!!! De har nøjagtig samme opløsning, nemlig 640x480 pixels (VGA).
Men det kan godt være der en lille forskel i kompressionen, men det kan ikke være noget væsentligt.

Det er S700i´eren der har et megapixelkamera - ikke k700i´eren.

Jeg vil absolut anbefale dig Nokiaen, selvom menuen m.m. er grafisk bedre på K700i.

MVH

Tobias
Sonofon

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 20-01-05 15:43

Hvis du beslutter dig for at købe SE K700i har jeg et fedt site, hvor ALT er gratis. Hvis du beslutter dig for at købe den, så skal du altså også have et Datakabel, det kan du få hos TDC for 500kr, lidt dyrt, men det er det værd! Med sådan et datakabel, kan du få utallige java spil og applicationer 100% gratis. Du kan også ligge spil og videoer ned på den, og ligge videoer og billeder fra SE K700i til computeren. Det med exstra RAM kort, så kan du sagtens få RAM kort til SE K700i også..

Alt i alt er K700i det bedste valg, men den er dog meget dyr, hvis du køber den uden abbodomant (2700kr).

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 22-01-05 15:54

Hej der.

Spv c500 der er både wma mp3 afspiller...men også afspille avi mpeg wmv 3gp mp4. den har også den smarte ting at den kan logge på messenger, det koster ikke en skid, ca. 0.01 øre genemsnitligt per ord. Jeg bruger det rigtig meget.

Du kan se mit video klip som jeg har lavet. så for du en lille fornemmelse af havd den kan.
http://www.langstil.dk/upload/video/Audiovox%20smt5600%20fast.avi

M.v.h. Jesper.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 22-01-05 15:57

glemte lige at sige, den har også kamara VGA. Kanon kvalitet, det er måske ikke en 1.3 megapixel. Men den tager gode billeder. Og den kan så meget andet de andre ikke kan. se klippet så forstår du!

Jesper

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-05 16:18

Godkendelse af svar
Fra : mobergkl

Dato : 24-01-05 17:53

Tak for svaret zaibotdk. og tak till alle med jeres inlæg.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 25-01-05 09:17

Jeg takker og bukker, og er sikker på at du ikke fortryder dit valg :)