/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
standard lejekontrakt søges
Fra : kaptajnkaber
Vist : 20691 gange
50 point
Dato : 18-01-05 16:56

Hey!

Jeg ved der findes en masse lejekontrakter man kan downloade, men er der én med lidt forstand på sådan noget der kan give mig et link til den bedste og mest fyldestgørende? Jeg skal flytte ind hos en ven men vil gerne have det juridiske på plads.

På forhånd tak.

Og lad os håbe på det bliver lidt bedre vejr imorgen...

Vh KK

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-05 17:22

Hejsa

Det er vel bare en ganske almindelig standard lejekontrakt der skal bruges vil jeg mene

Her er et par links hvor du kan downloade den.

http://www.lejebolig.com/WebPages/Vejledning.aspx#L2

http://www.ejendommen.dk/link/downloadlejekontraktprivatboligudlejning

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 18-01-05 17:34

Husk, at når du anvender en standardkontrakt/formular og der er tale om leje af beboelseslejlighed eller enkeltværelser, så SKAL du benytte den nyest godkendte formular fra By- og Boligministeriet (Lejeloven § 5).

Dem briani har fundet er rigtige. Du kan også hente den direkte fra Erhvervs- og Byggestyrelsen: http://www.dklf.dk/Redskaber/typeformular-a8-blanket.doc .

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 18-01-05 17:35

høh, linket var taget fra ebst.dk, men det henviser åbenbart til et dokument hos danmarks lejerforeninger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 18:14

vær opmærksom på om det drejer sig om privat udlejning eller alment osv osv

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 19-01-05 18:25

Takker for svaret briani!

Kommentar
Fra : hans998

Dato : 24-01-11 14:25

Hej,

Jeg vil bare lige kommentere lidt på det her, fordi det lyder som om du har tænkt dig selv at skrive lejekontrakten. Det har jeg gjort ved en udlejning tidligere og det blev en rigtig grim sag fordi jeg ikke kendte lejeloven. Kunne ikke få lejeren ud - og huslejenævnet blandede sig med huslejen og satte den ned. Det blev rigtig dyrt.

Hvis du vil udleje en bolig så find noget hjælp - det koster selvfølgelig lidt men det er de bedste penge du kan give ud!!

Jeg kan anbefale
Kode
<a target='_blank' class='Letter' href='http://www.sapu.dk'> SAPU.dk</a>
www.sapu.dk - Sammenslutningen Af Private Udlejere. SAPU kan udarbejde din lejekontrakt, de gratis standarddokumenter liggende osv. Der fik jeg rigtig fin hjælp - du kan også ringe til dem og få vejledning over tlf. Det koster ca 500 om året men det er sgu billigt i forhold til advokat osv.