/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Telefon Kirk DK80
Fra : Metal
Vist : 2233 gange
145 point
Dato : 17-01-05 18:36

Jeg har forlagt brugervejledningen, så jeg vil spørge om der er nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan programere telefonnumre ind i en DK80.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-01-05 19:14

Vi gik ind i TDC forretning, da vi manglede brugsanvisningen til vores Kirk. De gav os en gratis kopi.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Metal

Dato : 18-01-05 14:49

Hej Jeannie: Jeg har været i TDCs forretning i Rosengårdscenteret i Odense, men De sagde at brugsanvisningen var udgået og ikke fantes mere.
Men når du har en Kopi kan du så ikke skrive hvordan og hvor mange numre der kan kodes ind.
Hilsen Metal

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 18-01-05 22:32

Hej!
Ja det er jo ærgeligt - det var også bare en idé.
Jeg kan ikke hjælpe dig, for vores er ikke en Kirk DK 80.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-05 12:36

Er din telefon magen til den her på linket?
http://www.telefonmuseet.dk/ptt-museum/telefonmuseet/dk/page0032.html

Så skal jeg se i mine gemmer, for så tror jeg at jeg har noget der kan bruges!

Kommentar
Fra : Metal

Dato : 06-02-05 14:28

Hej severino det er nøjagtig den telefon, håber du har noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-05 15:24

Jeg har en del tilbage fra min tid i den branche, så jeg vender tilbage, hvis der er noget der kan bruges!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-05 15:31

Jeps så fandt jeg noget.
Telefonen skal være en "Comet Basis" og have en "K" taste, som er den hvor du bruger til lagring og genopkald.

Har din DK80 også det???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-05 16:22

Din DK80 Comet Basis med K-taste har 10 hukommelsespladser, hvoraf de 9 kan programmeres og den sidste, vil altid indholde det sidste opkaldte nummer.

De 9 programmerede har numrene fra 1 til 9, og det sidste kaldte nummer har nummer 0.

PROGRAMMERING:
Med røret lagt på gør du følgende:
Indtast telefonnumret - Tryk "K" og en lagerplads mellem 1 og 9

Numre med lokalnummer og lokal klartone gør du følgende:
Indtast hovednummer tast så # herefter lokalnumret - Tryk "K" og en lagerplads mellem 1 og 9

OPKALD:
Løft røret, og tryk på "K" og et tal mellem 0 og 9, hvor 0 er det sidste kaldte nummer.

Opkald til abonnent med lokalnummer, gør du følgende:
Løft røret, og tryk på "K" og et tal mellem 0 og 9, - Ny klartone - tryk på "K" og det samme tal mellem 0 og 9 igen,

SLETNING af et nummer:
Tryk på # K og det nummer for hukommelsespladsen mellem 1 og 9

Kommentar
Fra : Metal

Dato : 07-02-05 10:53

Hej severino: Min telefon ligner nøjagtig den fra telefonmuseet med en rød S tast og en sort R tast samt ABCD tasterne ude til højre.
Dit programeringsforslag kunne desværre ikke bruges.
Du har vel ikke andre gemmer hvor der evt. kunne ligge noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-02-05 19:32

Så tror jeg at jeg bliver nød til at skuffe dig, for så er der ingen hukommelse i dit apperat.
ABCD tasterne var noget man ville bruge til andet formål, men kom dog aldrig rigtigt i brug.
Dog blev de brugt i den udgave med modem og printer indbygget, men med specialfunktioner i forbindelse med datatrafikken. Det system blev forældet da modemet kun kørte med 300 baud begge veje.

Kommentar
Fra : maiper

Dato : 30-08-05 11:56

Hej Metal. Du har vel ikke fundet ud af at programerer din kirk dk 80. Jeg kan nemlig ikke finde ud af det.
Mvh Maiper