/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Resete telefonlåsekode på en Sony Ericss~
Fra : SantaB
Vist : 3388 gange
100 point
Dato : 15-01-05 18:51

Er der nogen der ved hvordan man kommer uden om telefonlåsekoden på en Sony Ericsson T610?
Min søster er kommet til at låse sin og den er ikke 0000 eller 1234. Nogen måde at nulstille den på?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 19:31

Prøv: 12345

Okay! her er hvad i gør:

Hvis du ved hvordan man slår tastelåsen fra, så tager du batteriet ud og når den starte op igen, går du ind og slår tastelåsen fra! Hvis ikke du ved hvordan du slår tastelåsen fra, kan jeg kun sige: Kig i manualen!

Men ellers: Tag batteriet ud og gå ind og slå det fra!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 19:34

der er ikke nemt
der er bagop batterri i

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 19:36

hvad er der i?

Jeg kan ikke helt forstå, hvad du skriver!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 19:37

du kan jo også lade den løbe tør for strøm! Og så tilslut strøm, så starter den også igen!

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-05 19:44

er det sikkerhedkoden : skal den falshes og har nyt software
er det pin koden kan du bruge puk koden (efter x antal gange du har tastet forkert)
og ja det er bagop batterri i telefonen sider på printkortet (der gemmer koder på telefonen.)

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 20:29

Beskriv dit problem lidt mere, så vi kan hjælpe dig!

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 16-01-05 09:34

det er sikkerhedskoden. Jeg tror min søster har trygget puk koden forkert 3 gange i forbindelse med skift af sim-kort. Den lille idiot kunne ikke vente til jeg kom hjem for at fikse det for hende. Hun fatter klejne. Koden er heller ikke 12345 eller 00000. På phonene står der "indtast telefonlåsekode".

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 10:37

prøv lige at sætte det gamle kort i ??
er den over 6 måneder??

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 11:59

okay! Du har fået en puk2 kode! DEn for man med, og det er til sådan en som dig som har tastet forkert foir mange gange! men kontakt dit teleselskab!

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 16-01-05 12:55

Jeg tror ikke at det har noget med simkortet at gøre. Det er jo telefonlåsekoden. Da hun gav mig telefonen havde hun sat det nye simkort i og trykket den gamle kode (som selvfølgelig ikke passede til det nye simkort) 3 gange. Jeg satte det gamle kort i og ringede ind til orange og fik fjernet sim-låsen. Jeg satte det nye telmore kort i. Skrev puk-koden som den bad om. Lavede den nye pin-kode, og så spurgte den efter telefonlåsekoden. Når jeg tænder den nu spørger den først efter pin-koden og bagefter spørger den efter telefonlåsekoden.

Ok, mens jeg skriver prøver jeg at bruge hendes pinkode, og den virker. Hun må åbenbart have ændret den uden at vide hvad hun havde gang i... Jeg lader pointene gå til rotw da jeg tror at flashing er svaret til problemet i tilfælde af at andre skulle komme i denne situation.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 16-01-05 12:56

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 16:17

det var så lidt

Kommentar
Fra : skalke

Dato : 26-01-05 00:46

rotw har HELT ret.
Om så telefonen lå på Grønland i et år uden batteri i så ville den stadig bede om telefonlåsekode.
Den kode bliver skrevet ind i selve telefonens EPROM.
Hvis man bare kunne tage batteriet ud og vente så var der jo ikke meget sikkerhed i at have en låsekode.
Det var såmænd bare lige en lille tilføjelse, selv om der nok ike er nogen der kan bruge det til ret meget.
Moralen er: HUSK ALTID KODEN da der kun er en flashing tilbage til at hjælpe hvis man glemmer den.

Kommentar
Fra : ankerfyr

Dato : 04-06-05 01:24

koden er 0000 eller 1234! har selv gjort det!

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 04-06-05 02:40

Fra mit første indlæg:
"den er ikke 0000 eller 1234."
......