/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad er bedst DVD-R/RW eller DVD+R/RW ti~
Fra : gpi
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 15-01-05 10:17

Hej

Hvad er bedst DVD-R/RW eller DVD+R/RW til foto?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Gpi

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 10:20

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

DVD - Digital Versatile Disc, oprindeligt Digital Video Disc, men da skiven hurtigt kunne bruges til mange andre formål blev betydningen af forkortelsen ændret til Digital Versatile Disc eller på dansk Universal Digital Skive.

Har du købt en DVD brænder eller DVD Recorder gælder det om af finde nogle gode skiver, der passer til den. Desværre antager mange at de billigste skiver er de bedste og bebrejder brænderen for de fejl der fremkommer. Det giver lidt sig selv, at det er dumt.

* DVD-ROM og DVD-Video skiver er mere læsbare end DVD±R, DVD±RW og DVD-RAM skiver.
* DVD±R skiver er mere læsbare end DVD±RW skiver.
* DVD-R skiver er mere læsbare end DVD+R skiver og tilsvarende DVD-RW er mere læsbare end DVD+RW, idet DVD+R og DVD+RW formatet tillader at datastrømmen ikke ligger i lige rækkefølge på skiven.
* DVD-RAM skiver er mindst læsbare, idet de kun kan afspilles i få DVD afspillere.
DVD brændere (og for den sags skyld også CD-RW brændere ved RW brænding) aflæser skiven og fastsætter den maksimale brænde hastighed ud fra oplysninger i skiverne.

* Pioneer - der står bag DVD-R og 'opfandt' det i 1997 - formatet tilbyder godkendelse af DVD-R/RW skiverne. Bliver de godkendt bliver de også optaget i næste firmware revision.
* Philips står bag DVD+R formatet godkender tilsvarende DVD+R/RW skiverne.
* Panasonic står bag DVD-RAM formatet.

Årsagen til at der er tre formater er officielt at Philips ønskede et bedre format end DVD-R/RW og DVD-RAM, men uofficielt er det kendt at Philips ikke ville betale licensafgift til Pioneer og Panasonic. Philips tjener meget store beløb på CD-R/RW formaterne og det vil de også gerne på DVD formaterne

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 10:21

Ejere af dvd-brændere har nu fået papir på deres frustrationer.En ny undersøgelse fra bla -bla har nemlig lavet en undersøgelse af kompatibiliteten mellem dvd-afspillere og overskrivbare dvd-skiver.Den nye undersøgelse viste ,at mange dvd-skiver og - afspillere ikke forstår hinanden-helt præcis kunne kun 85 % af de undersøgte 50 dvd skiver og14 afspillere snakke sammen.Testen var lavet på såvel forskl typer som mærker af dvdér,og resultatet betyder,at ca hver 10énde brændte dvd ikke vil virke på en af afspillerne.I nogle tilfælde kunne skiverne slet ikke aflæses,andre låste filmen under afspilnimg,men´s andre igen mistede lyd el billede undervejs.Det eneste positive ved testen var at nyere afspillere er bedre til at læse de forskl skiver end ældre modeller

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-05 10:21

ingen forskel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-05 11:31
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-01-05 11:37

hej
prøv dene adrs.
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

ole

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-05 13:32

Hej gpi..
Dit helt enkle og konkrete spørgsmål er: Hvilke af de nævnte formater BEDST til FOTO?,
Tejl har fuldstændig ret. Der er ingen forskel.
Der hvor forskellen ligger er alene i DVD-afspillerens muligheder for læsning af de forskellige formater. I alle DVD-afspilleres manualer (som regel også uden på kassen) fremgår tydeligt, hvilke formater den pgl. DVD-afspiller kan klare. Efterhånden kan dog de fleste nye DVD-afspillere klare de nævnte formater, men der er stadig undtagelser.
Så man skal altså lige gøre sig dette forhold klart, før man enten brænder en DVD m/foto, eller køber en DVD-afspiller. Altså hvilket format kan den pgl. DVD-afspiller klare - og så rette sig ind efter det, når man vælger format/skiver til brænding.
m.v.h.
kaypia

Godkendelse af svar
Fra : gpi

Dato : 15-01-05 18:13

Tak for svaret kaypia.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 19:19

????????????????

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-01-05 19:20

????????????????

Kommentar
Fra : gpi

Dato : 15-01-05 20:27

Hej olepost

Se http://www.kandu.dk/dk/spg/58462

Jeg er ny herinde så bær over mig

Med venlig hilsen
Gpi

Kommentar
Fra : gpi

Dato : 18-01-05 16:45

Hej olepost

?????????????