/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Trådeløs internet
Fra : Login2000
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 15-01-05 00:17

Hejsa

Jeg har lige købt en Bærbar computer. Acer Ferrari 3200LMI, AMD Athlon64 2800+, 512MB DDR, 80GB, 15” TFT, DVD-RW, GLAN, WLAN, ATI9700, Card Reader, WinXP Home for kr. 11.849 fra http://www.shg.dk/

Nu vil jeg så godt på internette (trådeløs). Det skal være så jeg kan tage min computer rundt omkring i landet og stadigvæk, kunne gå på nette....... Hvordan gør man dette? Hvilken udbyder tilbyder dette (billigst). og er der noget jeg skal være opmærksom på. Køber man et kort og sætter i computeren eller hvordan forgår det?? (gennem mobiltelefonen)

mvh Login2000

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-01-05 00:20

Du skal nok have et Vodafone mobile connect card med data abonnement.

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-05 00:25

Du kan se mere her: http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/connect_card/index.jsp?ComponentID=25146&SourcePageID=46100

Hvis du får en trådløs router derhjemme er der indbygget trådløst netkort i vodafone kortet og når du er ude går du over på GPRS på mobil abonnementet.

Du kan selvfølgeligt også bruge kortet på andre trådløse netværk end derhjemme.

Kommentar
Fra : Login2000

Dato : 15-01-05 00:49

Mange tak for hjælpen........ Der er lige en anden ting..... Man hører om hacker som går ind på ens computer, når man har en forbindelse som overstående. (trådeløs) Hvad gør jeg for at sikker mig, mod misbrug for udvedkommende!!!
Jeg har installeret Norton Internet Security Professional 2004 og Norton SystemWorks 2004. Er det nok eller....???

Login2000

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-01-05 01:02

Du skal have en kode på din trådløse internetforbindelse. Uden den kan man ikke komme på dit net. Der vil typisk være en firewall indbygget i en trådløs router og hvis du også har Norton Internet Security er du rimeligt godt rustet. Husk også at få noget antivirus og noget anti spyware installeret. Man ved aldrig hvad man kan få på sin PC via internettet...

Kommentar
Fra : fame

Dato : 15-01-05 01:15

Du bør også indtaste din pcs´MAC adresse i din trådløse ruter, så er endnu bedre sikret mod fremmed pc på dit netværk, samt kryptering er en selvfølge.
Peter

Kommentar
Fra : Login2000

Dato : 15-01-05 13:09

Er der en brugervenlig vejledning på internette til opsætning af mit trådeløse netværk m.m......
Og hvad er det lige pcs MAC adressen er/betyder..???

Login2000

Kommentar
Fra : fame

Dato : 16-01-05 11:38

Dette er kopieret ud fra min ruter.

MAC Filter
You can control which PCs can connect to the Internet. If you enable this feature, only PCs with a MAC address located in MAC List can connect to the Internet.
LAN MAC Filter Control: Disable Allow Deny

Dette er et eksempel på hvordan en MAC adresse ser ud: 00-12-09-4A-38-DA, når du kopler dig op til din ruter kan du se din MAC adresse, den skal du så tilføje.

Peter

Kommentar
Fra : fame

Dato : 16-01-05 11:56

Du kan også se din MAC adresse under dit Windows netværk:

Beskrivelse    Værdi
Hardware Adresse    00-12-09-4A-38-DA

Dette er kun et eksempel på en MAC adresse.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : Login2000

Dato : 16-01-05 14:16

Tak for svaret Flash77.

Men også tak for hjælpen "fame"

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-02-05 16:34

Jeg kender muligvis en der har et Vodafone kort til salg hvis du er interesseret i det og ikke har fået fat i et endnu...