/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Bluetooth Mobilopkobling
Fra : Kashchei
Vist : 486 gange
150 point
Dato : 21-08-02 11:32

Jeg har en bluetooth forbindelse til min iBook. Denne forbindelse har jeg succesfuldt brugt til at lave en mobilopkobling via Ericsson telefonen. Men det lykkes ikke ved opkobling via Nokia-mobiltfl (7650 og 6310).
Er der nogen der har erfaring med bluetooth og nokia? Både mht. bluetooth og modemdriver?

Mvh Jonas

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 150 point
Dato : 21-08-02 13:09

Hej Kashchei

Der skal bruges en anden software til Nokia mobil telefonen Du kan ikke koble de 2 mobiler op via den samme Ericsson software

Cya

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 21-08-02 13:10

Softwaren som du skal bruge til Nokia mobilerne skulle meget gerne være fulgt med dem i den pakke som de lå i (Hvis du købte dem som nye)

Håber du får det til at virke

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Kashchei

Dato : 21-08-02 15:19

Tak for svaret. Men der er ikke software med til MacOS i nokia-pakken.
Og jeg kører ikke med en specifik Ericsson software når jeg bruger Ericsson tlf. - der bruges Bluetooth, som er en fælles standard - og så har OSX en præ-installeret modem-driver til Ericsson mobiltelefoner.
Men tak for svaret.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 14:40

Jeg bruger Bluetooth mellem min TiBook og min Nokia 6310... Apples Bluetooth
software og i modem har jeg valgt Nokia Infrared.

Det virker perfekt...

Thomas

On 21/08/02 11:32, in article k%I89.8901$ww6.1408985@news010.worldonline.dk,
"Kashchei" <Kashchei.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har en bluetooth forbindelse til min iBook. Denne forbindelse har
> jeg succesfuldt brugt til at lave en mobilopkobling via Ericsson
> telefonen. Men det lykkes ikke ved opkobling via Nokia-mobiltfl (7650 og
> 6310).
> Er der nogen der har erfaring med bluetooth og nokia? Både mht.
> bluetooth og modemdriver?
>
> Mvh Jonas

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 20:33

Hej Jonas,

har du fået det til at virke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Kashchei

Dato : 22-08-02 13:31

"Thomas Storgaard" skrev d. 21-08-02 14:40 dette indlæg :
> Jeg bruger Bluetooth mellem min TiBook og min Nokia 6310... Apples Bluetooth
> software og i modem har jeg valgt Nokia Infrared.
>
> Det virker perfekt...
>

Tak for hjælpen. Jeg kører med en 6310 nu.
Jeg satte modemet til Nokia Infrared, og skulle så samtidig fjerne markeringen i "Vent på klartone, før du ringer op", under modem i netværksindstillinger.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 14:23

Hej Jonas,

oki doki...

men så tillykke med at du har fået det til at funke...

mvh.

Strarup