/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
Start med VB
Fra : Klift
Vist : 872 gange
50 point
Dato : 12-01-05 18:34

Hej

JEg kunne godt tænke mig at lære VB MEN...

Er det et godt sted at starte hvis man er rimelig meget nybegynder (kan HTML og CSS)
Kan man bruge at gratis program eller skal man have penge op af lommen for at købe et specielt program til at programere det i??

Håber der er nogen der vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 19:32

Der er VB 6.0 som kan køre/afvikles uafhængig af noget program (skal købes)
Og VBA som følger med office programmerne
Der findes hæfter/bøger til VB 6 og VBA
Hvis du vil se hvad VBA er for noget, så lav lige en makro i et officeprogram.
Så kan du kigge på din makro i funktioner>makro>makroer>marker din makro>rediger.
Dit vindue ligner VB6

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 12-01-05 22:06

Skal det være noget specielt Office program??

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 12-01-05 22:10

Ok det skulle det ikke (tjekkede lige)

Nå findes der nogle gode guider som man burde starte med for at få den bedste indførsel i det??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 22:37

www.idgforlag.dk/internelinks.asp
rul ned til Access 2000-programering med VBA (en bog jeg har købt ca. 300kr.)
Nu kan du hente eksemplerne - men det bliver måske svært da du ikke har bogen.

Kommentar
Fra : Klift

Dato : 13-01-05 17:15

skal man bare skrive koden i f.eks word??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 09:44

word>funktioner>makro>Visual Basic
eller bare tast alt+F11
Herfra kan du taste koden ind.

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 01-09-05 22:56

Hvis du vil igang med Visual Basic og ønsker at lære det på en god måde synes jeg du skulle få fat i Visual Studio . Net da det er rimelig godt og
ikke svært at starte med, men dyrt er det men du får også noget for pengene

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 24-04-06 22:33

Gå til den her side og downloadet den her http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx