/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Svensk stave- og grammatikkontrol til MS~
Fra : steenfibiger
Vist : 673 gange
70 point
Dato : 12-01-05 12:14

Jeg er næsten tosproget på dansk og svensk, men jeg vil gerne have stavekontrol og grammatikkontrol-filen på svensk til Microsoft Office Word 2003. Hvordan kan det lade sig gøre? Min Microsoft Office Word 2003 er en dansk udgave.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 13:05

Jeg tror du skal løbe Languages Tool CD til din Microsoft Office. Denne cd indeholder stavekontrol, grammatik osv. til flere end 25 sprog. Mener ikke at svensk er inkluderet i Office Pakken. Men du kan jo prøve at sætte stavekontrolen til svensk også skrive nogle svenske ord, for at se om den "fanger" fejlene. Ellers skal du købe den nævnte cd.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 13:07
Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 12-01-05 14:21

Her finder du stave- og grammatikkontrollenkontrollen
http://www.zjzmpop.co.yu/

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-05 10:37

Tak til mickey777 og Jerrik for svar.
Det ser for mig ud som om at der kan være sikkerhedsmæssige problemer med Jerriks henvisning?
Ved Mickey777 hvor man kan købe denne Office 2003 Edition Proofing Tools CD, og hvor meget den koster?

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 13-01-05 11:13

Den billigste er at købe Cd´en med engelsk setup, så koster den i omegn af 738 kr. Se link for andre steder, hvor den kan købes.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46520

Hvis du ønsker at cd´en skal være med svensk setup, så koster den derimod 849 kr.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115254

Accepteret svar
Fra : Jerrik

Modtaget 70 point
Dato : 13-01-05 17:12

Sikkerhedsmæssige problemer har jeg nu ikke oplevet, at der var.
Jeg har installeret både svensk, norsk, fransk, spansk og italiensk derfra, og det virker uden problemer, det véd jeg for jeg bruger dem alle.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-05 20:13

Tak for hjælpen, begge to. Jeg prøver at gå videre med dette, og lader høre fra mig igen.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-05-05 12:24

Tak for svaret Jerrik og undskyld det sene svar. Jeg har ikke prøvet igen, men jeg gør forsøget næste gang jeg har brug for det

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-05-05 15:08

Tak Jerrik, nu virker det vist.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-05-05 15:08

Tak Jerrik, nu virker det vist.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-05-05 15:08

Tak Jerrik, nu virker det vist.