/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 pcér et kabel.
Fra : fredag
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 12-01-05 10:48

Hej. Har lige nu 2 pcér stående i et lokale, begge kan køre på internet men jeg har kun et netkabel som jeg så skifter fra den ene til den anden. Hvad skal jeg have for at jeg kan komme på internettet med dem begge på samme tid og uafhængig af hinanden. Er det bare en switch ??

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 12-01-05 11:03

En netværks hub

Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-05 11:12

Ja, du skal blot bruge en switch. Sørg for at den enten er "ren" 100 Mbit hvis du er sikker på at dine maskiner kører på 100 Mbit netkort, ellers køb en 10/100 Mbit, så er du godt udrustet.

Switchs i dag er relativ billige, så du burde kunne få en god en for omkring 300 kr. Check edbpriser.dk for at sammenligne forskellige switches.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 12-01-05 11:14

Hvis du bruger en HUB eller SWITCH kræver det at du har 2 ip adresser ved din internet-udbyder,
det er bedre at bruge en ROUTER istedet for.

mvh
rfh

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-01-05 11:16

Hej Mickey777

Og andet behøves ikke. Er der kabler med eller skal jeg selv skaffe dem
?

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 11:29

Typisk mener jeg at der ikke følger kabler med en switch, så derfor skal du købe "normale" netværkskabler - ikke krydset

De fås i enhver computerbutik for næsten ingen penge.

Hvis du lyst til at læse en lille debat omkring Switch vs. Router, så check nedenstående link:
http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=138071

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 11:33

Til fredag, hvis du er i tvivl så besøg din computerforhandler eller send en mail til din udbyder, så kan de give dig et konkret svar på hvad du skal bruge og gå ud og købe.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 12-01-05 11:35
Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 12-01-05 11:48

Tak for svaret mickey777. Og linket fra ITsvar

Kommentar
Fra : mibo5

Dato : 12-01-05 11:53

Hej Fredag

Jeg vil også anbefale en router
D-Link DI-604 har jeg og det virker udmærket
hub er for langsom
Switch er udmærket
Router med firewall mener jeg er det beste

mvh Michaael

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 12:33

Takker for point.

Held og lykke med dit lille projekt