/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fragtmand
Fra : pipzi
Vist : 64478 gange
50 point
Dato : 11-01-05 17:49

Hejsa.

Er her en som kan hjælpe mig med en billig fragtmand, eller som evt selv kører fra København til Århus inden for nærmeste fremtid. Jeg står og skal have flyttet en reol og et køleskab...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 18:02

Jeg ville bruge en alm. fragtmand. Du skal jo tænke over forsikringen. At bruge en ikke-registreret, kunne nemt komme til at koste dig mange penge. Det kan godt være at du kan finde et billigere tilbud, men har du så den samme sikkerhed?
Og selv om du får et billigt tilbud pr. tlf. kan du godt risikere at regningen bliver større end aftalt. Brug de alm. fragtmænd. Husker ikke lige navnet, men søg efter Fragt på nettet så finder du dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 18:09

Det var denne jeg mente:
http://www.fragt.dk/fragt/homepage.nsf
Måske ikke danmarks billigste, men du slipper for ubehagelige overraskelser.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-01-05 18:14

Carl P. Aalborg A/S - DIN GROSSIST PÅ GULVET - Tlf: 98 15 17 77

nå det var århus du spurgte efter!

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 18:19

Nej det er jo nok klogest det er en fra KBH.... Da det er der de to ting står.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 18:40

pipzi - Jeg har selv brugt DSB-Fragt flere gange. Fra dør til dør i små kontainere. Det virkede og der er også forsikring for at transporten virker, og går noget i stykker, bli'r det erstattet.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 18:45

Det er nok mere om nogen ved hvad det KOSTER ?? Jeg har ikke fandens mange penge, og det er ikke særlig fedt at skulle give over 1000 for at få det fragtet herover.

Det DSB fragt, hvor finder jeg det henne?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 18:49

Alm. transportvirksomheder har som regel også forsikring..... Du kan evt. ringe til en kurér og høre hvad de skal have for at tage det med en dag hvor det passer dem indenfor det nærmeste. Evt en i Århus som kan give et godt tilbud da han alligevel skal retur :-
Hvis du er bekymret ang. forsikring, så spørg når du ringer til dem....Hvis du bruger et lidt større selskab så behøver du såmænd ikke være så bange for at blive snydt

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 18:50

Jeg kan evt. hjælpe dig hvis du smider en mailaddy

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 18:53

er_der_post@stofanet.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 19:06

pipzi - DSB Fragt er åbenbart forsvundet? Jeg har søgt efter det på DSB' s Hjemmeside, og det findes ikke længere. De har squ nok solgt det til et privat selskab.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 19:08

De er stoppet med at fragte for private...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 19:15

Har du modtaget min mail??

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 19:17

Ja, jeg har også svaret dig begge gange nu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 19:24

Så kandu jo bruge Danske Fragtmænd som jeg tidligere har linket til.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 19:27

Ja, men det koster jo sindssygt meget... Det har jeg slet ikke råd til.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 19:37

Det er også en fejl at tro at bare fordi man bruger danske fragtmænd så går alt godt. De er meget hårde ved godset, og det blir omlæsset flere gange undervejs. Deres forsikring dækker ikke indholdet 100%, så sørg for at læse reglerne hvis det er noget vigitgt man sender.....
En Kurér kører typisk kun for en kunde af gangen, og kører desuden direkte mellem de 2 punkter....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 19:41

888 - Hvad koster en Kurér så i forhold til Danske Fragtmænd? Prisen er jo meget vigtig for pipzi?

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 19:43

Jeg har set når man køber varer gennem fx QXl, kan man tit få en fragtmand til at køre den rute for ca 4-500... Det er også det jeg har råd til...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-01-05 19:44

Du ville blive forundret Arne...Den mængde Pipzi har ville nok gå som volumefragt hos fragtmændene, og det er bestemt ikke billigt. Desuden skrev jeg længere oppe at hvis det ikke skulle flyttes på en bestemt dag, så kunne en kurér fra Århus måske være interesseret i at tage det med retur til byen en dag, og kan måske derved gøre det til rimelige penge...Desuden ville hun også få det kørt direkte....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-05 19:56

888 - Hvorfor skal jeg og pipzi forundres? Du synes jo at kende meget til det. Så fortæl det? Jeg tror ikke at Danske Fragtmænd vil tage mere end 400 kr for transporten. Men du kan måske fortælle mere. Held og lykke pipzi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-01-05 20:49

Jamen Scorearne... Var der én der ikke var enig med dig hi hi - Nu tyder det jo ikke på at du selv er specielt godt opdateret, (DSB Fragt er åbenbart forsvundet? Jeg har søgt efter det på DSB' s Hjemmeside, og det findes ikke længere) LOOOL

Du kan bare ikke holde din kæft. Uden at undersøge tingenes sammenhæng møver du dig bare ind med dine tomme "gode råd", velsagtens for at blive set og forsøge at score point. Se nu at få dig lidt opdragelse.

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-05 22:00

Arne - pas nu på med at belære folk om noget du ikke ved noget om:

1: DSB Gods findes ikke mere - det er flere år siden de lukkede (eller blev opkøbt - kan ikke huske hvad der skete med dem)

2: Der er stort set ingen i transport branchen (herunder Danske FragtmændI) der giver "fuld erstatning" - det er afsenders eget problem at forsikre sit gods ud over de i NSAB2000 gældende regler som bl.a. indeholder en erstatningspligt på SDR 8,33 som i danske kroner er ca. 80-90 kr. pr. kg.

3: Gods hos danske fragtmænd og de fleste andre transportøre afregnes efter højeste vægt enten udfra vægt eller volume - det vil sige at f.eks. et køleskab og en fryser fylder temmeligt meget og vil selvom det måske ikke vejer specielt meget bliver omregnet i et antal kg. udfra godsets volume.

4: Når man sender noget med Danske Fragtmænd er man selv ansvarlig for at emballere godset så det kan "tåle at blive sendt" - og det får en hård medfart med en fragtmand. Med en kurér, Flyttemand eller lignende kan man slippe meget nemmere omkring det punkt, da bilen typisk kører mere eller mindre direkte - eller i det mindste skal godset ikke omlæses.

Af andre fordele ved at bruge f.eks. en kurér, flyttemand eller lignende kan nævnes at de sikkert kan lokkes til at give en hånd med i forbindelse med oindbærring. Danske fragtmænd afhenter og leverer KUN fra/til første dør i gadeniveau.

Man får generelt ikke meget kørt for 320 kr. + moms nogen steder - men SLET ikke med en fragtmand. De tager sig ret godt betalt for deres arbejde.

Jeg mener også at du er bedst tjent med at finde et Århus firma som alligevel på et tidspunkt skal have deres bil tom retur derovrefra.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-01-05 22:02

Hmm... ved ikke lige hvor ham politi-fætteren kom fra - men der skulle stå op og indbærring. Havde åbenbart brugt en forkortelse kandu fik lavet om til sådan en...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-01-05 23:21

Har lige sendt 1.6 kbm fra Himmerland til Herlev! Det blev 800 kr med Danske Fragtmænd!!

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 11-01-05 23:57

tedd, men bliver det så sendt fra dør til dør ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 00:00

Ja ellers er der vel ingen ide med en fragtmand?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 00:02

Hvis du kan skille reolen lidt ad kan det nok ikke koste mere til Århus!! Du kan da prøve at ringe til din nærmeste fragtmand og spørge om prisen!! Tror ikke de bider

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 12-01-05 00:09

Tedd, det er mere fordi at jeg har hørt at nogle kun levere til yderdøren, problemet er at det skal hentes på 2 sal og bringes på 1 hos mig, dog er der elevator her.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 00:11

Oh! Ok!! Ja tvivler nu på andre end flyttefirmaer henter på anden sal! Men du kan da ringe og spørge!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 12-01-05 09:38

Danske fragtmænd leverer kun fra dør til dør......du får dem ikke til at slæbe noget ned fra 2. Det er ikke deres job. Flyttefirmaer og kurérfirmaer kan sagtens hjælpe med det...
Tror desværre oz pipzi's gods fylder mere end 1,6 M3.
Men prøv at ringe til dem, men ved jo aldrig
Husk at vende tilbage.....vi er nysgerrige

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 12-01-05 11:18

888, så du vil ikke som privat person hjælpe alligevel, fordi jeg ikke vil give så meget for det ?

Det hænger jo ikke helt sammen, at du tager så meget, når jeg ved, at man kan få det billigere proff..

Kommentar
Fra : 888

Dato : 12-01-05 17:05

Jeg ville ikke gøre det som privat, men som "proff"- derfor fik du en pris der hed alt incl. Dvs. incl. moms, bro, dieseltillæg osv....

Hvad sagde fragtmanden??

Kommentar
Fra : elleren

Dato : 13-02-05 23:08

Da dette indlæg er noget tæt på sidste salgsdato, vil jeg ´lige nævne at:
Kurér service typisk koster ca. 5-9 kr. +moms pr km. + bro
derudover forlange de fleste firmaer ca.150-300 + moms pr. mand. pr. etageadskillelse.
Det billigste ville helt sikkert være., at få en Aarhusvogn til at tage den "ved lejlighed" på en tom Retur, da vognmanden jo helst vil tjene lidt til dieselen , på en ellers dyr tur.

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-05 11:08

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : ibjerslev

Dato : 13-03-07 09:05

Har du fået sendt det?
Ellers kører jeg til Sjælland og tilbage en af de nærmeste dage.

Kommentar
Fra : zoozapper

Dato : 07-01-12 13:52

Her kan du finde en billig og professionel fragtmand: http://www.flyttefirmapriser.dk/fragtmand