/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
INspiration til 2 stilemner...
Fra : Chrillemand
Vist : 2057 gange
73 point
Dato : 11-01-05 14:32

Jeg skal aflevere en stil til på fredag, og vi har fået udleveret nogle stil-emner som vi skal holde os til. Jeg vakler mellem to emner:

1 Det ene omhandler brug af tæv i opdragelsen. Jeg skal skrive om brug at tæv i opdragelsen, og der til kunne jeg godt bruge noget inspiration... Til opgaven er der en artikel jeg kan bruge til inspiration, men det er ikke nok til mig... jeg kan ikke få en hel opgave til at fylde kun med min egen mening... Nogle der nogle forslag? Nogle eksempler på hvor man måske har brugt tæv, og man har hørt om følgerne?

2 Det andet emne handler om EU. Opgaven lyder: Skriv om EU! Forslag? Jeg er ikke særlig meget inde i politik, men jeg kan godt lide at skrive om et specifikt emne...

Begge opgaver skal jeg have til at fylde 1½-4 sider...

Håber i kan give mig lidt inspiration!

\\Chrille

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-05 14:45

1. Søg i google efter: Tidligere tugtelse Børneopdragelse i gamle dage Børneopdragelse opdragelse opdragelseshjem tæv i skolen osv.
Det må da være det nemmeste emne, med
Opdragelse førhen
Udviklingen
Andre lande
Demokrati
Opdragelse nu
Nye tider, størrer forståelse. http://www.boerneraadet.dk/sw513.asp
Psykologi
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 11-01-05 22:27

Hvad med at skrive din holdning til EU, evt. dine overvejelser om hvordan verden ville se ud om 20 år med/uden EU, eller din holdning til Tyrkiet optagelse i EU, som er et meget aktuelt emne. Det behøver vel ikke at være decideret politisk, men bare din egen personlige mening - velargumenteret selvfølgelig.

Kommentar
Fra : superfck

Dato : 18-02-05 16:30

Du kunne lave nogle undersøgelser med fx. om de har fået tæv i opdragelsen.
Spørg i nogle forskellige aldersklasser, sådan at du kan sammenligne.
Fx. gamle (ved ikk lige alder, men bestemmer du) og unge (bestem også selv alderen, ud af det kan du da skrive meget?
Hvordan det har været gennem tiderne og sammenlign også..
Håber det var fint..

Kommentar
Fra : SomeOnesNicholas

Dato : 10-10-05 14:25

hej, er det Chrille fra NZ? hvis det er, er jeg lige blevet færdig med en stil om det samme emne (tæv i opdragelsen) det kunne være jeg evt, kan sende den til dig. kan sikkert give dig lidt inspiration? :P

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-05 16:26

SomeOnesNicholas : Du skulle også have tæv i opdragelsen, sådan at aflevere en stil 8 måneder for sent.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SomeOnesNicholas

Dato : 03-12-05 13:10

hehe ja det burde jeg jo egentlig :P