/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Windows XP Home Edition mv.
Fra : Bispe
Vist : 232 gange
20 point
Dato : 11-01-05 14:27

Jeg har svært ved at finde ud af hvordan windows XP hænger sammen. Der er noget der hedder Home Edition, Så er der Servicepack 1 og 2 (SP). Derudover er der windows XP Pro.

Er der nogen der kan fortælle mig en smule om forskellen, idet jeg har Home Edition, men er blevet tilbudt XP - SP 2. Er der problemer i forbindelse med ændringen, og kan det overhovedet betale sig ?. Hvad med de data, som der i forvejen ligger på harddisken. Vil de forsvinde, når jeg ikke kan ligge dem over på en anden harddisk. Andre gode råd eller links til hjemmesider ?.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 11-01-05 14:31

Servicepack er opdateringer til XP. Både home ed. og prof. Forskellen mellem proffesionel og HOME, er (Den vigtigste del) selve muligheden for at lave netværk via IP-adresser etc. Såvidt jeg erfarer. Men SP 2 kan du få gratis til Home Ed. på Microsoft's hjemmesidem så det skal du ikke betale for, med mindre det du har nu, er et piratkopi

Moltov

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-01-05 14:39

Der er 2 udgaver af Windows XP:

Home edition (standardudgaven)
Professional edition (udvidet udgave)

Derudover findes der nogle større opdateringer til Windows XP som lægges ovenpå den almindelige XP installation.
Microsoft kalder disse store opdateringer for Servicepacks. Der er kommet 2 af slagsen indtil nu.
Det er altid en god ide at opgradere sin XP installation med de nyeste rettelser, da Windows bliver mere stabil og det bliver sværere for hackere at ødelægge noget. Når det installeres sørger programmet for at tage backup, så du ikke mister nogen data hvis noget skulle gå galt eller du fortryder.
Så jeg synes bestemt du skal sige ja tak til at få installeret ServicePack 2.

Du kan selv hente ServicePack'en på hjemmesiden http://windowsupdate.microsoft.com/ - Den hjemmeside kan jeg iøvrigt varmt anbefale, da alle nye programrettelser til windows kan hentes herfra. Siden finder selv ud af hvilke rettelser du har brug for.