/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hardware
Fra : Dumbo2
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 10-01-05 16:04

Hej.
Har lige fået installeret win xp i en bærbar.
Men nu mangler jeg PCI- controller til simpel kommunikation, multimedielydkort og skærmkort i hardware, er der nogen, som kan fortælle mig, om jeg kan finde det på nettet.
Jeg har prøvet at finde det på de cd´er som fyldte med computere, men uden held.
Dumbo2

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:12

Lyder som nogle bundkortdrivere der skal installeres! Ved du hvilket chipset og bundkort du kører med?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 10-01-05 16:15

Nej, det ved jeg ikke, da det ikke er min bærbar.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:18

Hvad hedder computeren?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 10-01-05 16:21

Det er en Acer Aspire 1362LC.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:32

Kan ikke rigtigt finde den hos acer! Men du må have en driver cd?? Der må være end menu hvor du kan installere bla. VIA driverne?

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-05 16:55

Hej Dumbo2

Acer/Dell m.fl. benytter på deres driver CD tal for biblioteknavne i stdet for at bruge det som alle mennesker kan genkende - nemlig navne.

F.eks. hedder VGA driver 13076 på Dell/Acer, og hvem fanden kan da vide det.

På Acers hjemmeside skal du indtaste serienummeret på dyret, så guides du auto hen til et sted hvor alle driverne til din specifikke maskine er, og så kan du downloade dem 1 for 1.

God fornøjelse

Lars

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-05 21:30

Det var dog en kringlet måde Acer/Dell benytter, det minder noget efter den TAK-TIK som IBM brugte i sine yngre dage, hvor alt skulle være så besværligt for brugeren som muligt, så man måtte gå til fagmanden for at få klaret sine problemer og fik lommesmerter i stedet!

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 14-01-05 07:44

Tak for svaret larsfrohn.