/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
DVD bestil via nettet fra England
Fra : George_Bush
Vist : 520 gange
17 point
Dato : 10-01-05 15:26

Hej,

Jeg har ofte bestilt DVD'er fra England (www.play.com) og er aldrig blevet afkrævet told. I dag har jeg modtaget en DVD (£11.99), som har været åbnet af Told & Skat, som kræver 96 kr. i told og afgifter. Jeg har ofte købt DVD'er, som kostede mere end denne, og de er aldrig blevet åbnet. Hvorfor?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : babee

Dato : 10-01-05 15:28

det er stik prøver de laver engang imellem

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 27 point
Dato : 10-01-05 15:41

Hej George Bush

Som Babee skriver laver Told + Skat en gang imellem stikprøver for at se hvad der er i konvelutterne.

Jeg går ud fra at du ikke får DVD'erne sendt til et Firma????? for elelr er reglen at varer købt i et EU land ikke skal belægges med afgifter elelr told/skat for slutbrugeren - loven om varernes frie bevægelighed.

Så jeg ville lave et sødt brev til T+S og meddele dem at varerne er købt i UK = EU land, hvorfor du returnerer deres opkrævningen iht. EU kontrakten

Lars

Kommentar
Fra : George_Bush

Dato : 10-01-05 15:44

Tak for det larsfrohn! Det var sådan set hvad jeg regnede med, men rart at blive bekræftet inden man går i krig med T/S

Tak

Godkendelse af svar
Fra : George_Bush

Dato : 10-01-05 15:45

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:48

bravo larsfrohn - den oplysning er der mange der får glæde af

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-01-05 15:56

HUSK NU!!!!! at det kun gælder EU lande - ikke hvis varerne sælges fra et USA selskabs Engelske hjemmeside, og dermed fysisk kommer (bliver sendt) fra USA!!!!!!!!!

Lars